Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Lamborghini Revuelto Debut Sebagai Pengganti PHEV Aventador

Lamborghini Revuelto diutamakan sebagai flagship jenama dengan rangkaian kuasa V12 PHEV.

Kenderaan utama Lamborghini mempunyai tradisi yang lama sebagai mesin V12 beraspirasi semula jadi – dan yang terbaharu dalam barisan, Revuelto, menghormati tradisi ini dengan kemas kini kecil untuk tahun 2020-an. Di mana Aventador sebelumnya telah menghapuskan transmisi manual sama sekali, Lamborghini Revuelto baharu menambah elemen hibrid plug-in pada campuran. Sewajarnya, ‘Revuelto’ ialah perkataan Sepanyol untuk bercampur-campur serta nama lembu jantan laga Sepanyol yang terkenal.

Revuelto didatangkan dengan motor petrol aspirasi semula jadi 12 silinder serba baharu yang digandingkan dengan kotak gear klac berkembar 8-kelajuan baharu dengan 3 motor elektrik dan pek bateri lithium-ion 3.8kWh. Keseluruhan persediaan ini bagus untuk 1015PS dan boleh dipacu pada kuasa elektrik tulen untuk jarak dekat. Jika anda ingin tahu pergi ke butiran rangkaian kuasa ini, lihat artikel kami di sini.

Lamborghini-Revuelto-1.0

Gentian karbon ialah elemen utama yang digunakan dalam elemen fiuslaj, rangka dan badan. Ini telah membolehkan Lamborghini mencapai nisbah berat kepada kuasa terbaik dalam sejarah pada 1.75kg setiap PS. Hasilnya sukar dipercayai dari segi angka. 0-100km/j hanya mengambil masa 2.5 saat dan kelajuan tertingginya ialah 350km/j.

Prestasi ini dipertingkatkan dengan vektor tork elektrik dan pacuan empat roda. Lamborghini menghasilkan beberapa tayar yang dipesan lebih dahulu dengan Bridgestone untuk digunakan dengan Revuelto. Tayar run-flat Potenza Sport dalam persediaan berperingkat disyorkan secara default. Versi tanpa tiub berprestasi tinggi juga telah dibangunkan.

Dari segi penggayaan, Lamborghini tidak memecahkan acuan. Mereka bermula dengan perkadaran Countach asal dan pintu guntingnya yang terbuka secara menegak tetapi juga menambah elemen dari Diablo dan Murciélago. Bentuk heksagon dan Y dari era Aventador juga direplikasi di sini. Terdapat juga inspirasi aeroangkasa yang membentuk tema reka bentuk Revuelto. V12 yang dipasang secara membujur dan elemen hibridnya didedahkan sepenuhnya untuk drama tambahan.

Di dalam, skrin sentuh menegak 8.4″ adalah teras kabin. Terdapat juga gugusan instrumen digital 12.3″ dan paparan 9.1″ untuk penumpang. Aplikasi boleh dileret dari satu skrin ke skrin yang lain. Lamborghini mengatakan bahawa mempunyai tiga skrin telah membantu mereka menghapuskan kebanyakan butang fizikal di dalam kabin, membolehkan pemanduan menumpukan sepenuhnya pada pemanduan.

Itu adalah satu kenyataan yang tidak munasabah, kerana pemandu juga perlu pergi memancing melalui menu digital untuk mencari kawalan mudah yang sebaliknya akan menjadi intuitif dan dekat.

Berbanding dengan Aventador Ultimae, Revuelto menawarkan 26mm lebih banyak ruang kepala dan 84mm lebih ruang kaki serta ruang kargo yang cukup untuk memuatkan beg golf. Terdapat juga petak bagasi tambahan di bawah hud yang cukup besar untuk memuatkan 2 troli kabin.

Di dalam kabin terdapat ruang penyimpanan di bawah papan pemuka tengah dan di antara tempat duduk serta pemegang cawan di bahagian penumpang.

Previous post

Dalaman Porsche Cayenne Gen 3 Facelift Disiarkan

Next post

Lamborghini EV Pertama TIDAK Akan Menjadi Crossover

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *