Konsep / Lakaran / Intipan

Kia EV5 Konsep Baharu Ini Mungkin Akan Dikeluarkan Untuk Pasaran China

Kia EV5 Konsep ditunjukkan untuk pasaran China sahaja.

Selepas mendedahkan model pengeluaran Kia EV9, Kia telah menunjukkan EV5 Konsep pada acara khusus-China. EV5 sebenarnya bertujuan untuk dilancarkan hanya di China lewat tahun ini, tetapi Kia berbisik kemungkinan model global juga.

Dari segi gaya, EV5 dibuat untuk kelihatan seperti versi EV9 yang lebih padat. Ia menampilkan perbezaan reka bentuk yang halus, termasuk garisan kemasan bampar yang mengingatkan EV6, tetapi kebanyakannya adalah SUV elektrik yang sangat lasak, bersudut, berkotak sama seperti abangnya yang lebih besar. Tiada spesifikasi powertrain atau dimensi dikongsi.

Sebagai sebuah kenderaan konsep, Kia masih tidak perlu berkompromi dengan reka bentuk, jadi terdapat cermin sisi digital tipis dan bukannya cermin sisi biasa.

Falsafah reka bentuk ‘Opposites United’ terbaharu Kia, yang meraikan gabungan unsur semula jadi dan moden yang berbeza, telah menghasilkan estetika EV5 Konsep yang menakjubkan. Merangkul tonggak falsafah ‘Bold for Nature’, SUV unik itu menawarkan bentuk dan pendirian yang menyokong mereka yang mencari kehidupan tanpa sempadan tanpa sempadan antara penghayatan mereka terhadap alam semula jadi dan kehidupan bandar.

EV5 Konsep ialah karya futuristik yang memancarkan progresif dari setiap sudut. Walaupun identiti sahih kenderaan itu sebagai ahli keluarga Kia terbukti dalam bentuk baharu Digital Tiger Face, yang memberi penghormatan kepada gril Hidung Harimau Kia yang terkenal. Reka bentuk unik SUV itu menampilkan teknologi pencahayaan Star Map tandatangan Kia, yang menghasilkan kesan buruj yang menghubungkan bintang kepada wajah yang bersih.

Bahagian dalam EV5 Konsep direka untuk mengaburkan sempadan antara ruang dalaman dan luaran, memberikan penghuninya ruang kewujudan bersama di mana alam semula jadi, manusia dan teknologi boleh bersatu secara harmoni.

Lantai rata dan ruang kabin yang luas membolehkan penghuni berinteraksi secara bebas dengan suasana luar yang hebat, manakala palet warna dalaman, fascia tengah dan paparan panorama menawarkan persekitaran yang tenang dan murni untuk penghuni berehat.

Selaras dengan komitmen Kia terhadap pembangunan mampan, EV5 Konsep menampilkan rangkaian bahan mampan seperti ekstrak rumpai laut berasaskan tumbuhan dan botol PET kitar semula pada tempat duduk, pintu, papan pemuka dan penutup kepala, menetapkan piawaian kemampanan baharu tanpa menggunakan kulit haiwan.

Previous post

Model Toyota Vios Fastback 2023 Tiba Dengan Harga RM89,800

Next post

Honda BR-V Telah Dihentikan Di Malaysia Tanpa Pengganti

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *