Berita Auto

Honda CR-V Generasi Ke-6 Sudah Tiba Di ASEAN

Honda CR-V terbaharu ini menjanjikan lebih banyak teknologi dan rangkaian kuasa elektrik untuk pelepasan yang lebih rendah dan penyampaian kuasa yang lebih baik.

SUV paling popular Honda, Generasi ke-6, baru sahaja tiba di ASEAN, Bangkok, Thailand sebenarnya dan ini bermakna destinasi seterusnya ialah Malaysia kerana SUV ini telah menjadi penjual terbaik untuk Honda Malaysia sejak CR-V pertama tiba pada tahun 1994.

CR-V laris semasa, generasi ke-5 dilancarkan pada Julai 2017 dan jualan berjalan lancar walaupun dengan saingan sengit daripada Mazda CX-5.

Ia sesuai untuk kehidupan harian atau percutian hujung minggu, dengan reka bentuk yang lasak dan canggih di dalam dan luar, bahagian dalam yang lebih luas, utiliti yang dipertingkatkan dan sistem hibrid yang lebih maju untuk pengalaman pemanduan yang lebih sporty.

Mendapat manfaat daripada perkadaran premium yang lebih panjang dan lebih luas serta pendirian yang jauh lebih luas, CR-V memajukan lagi arah reka bentuk Honda baharu dengan garis beltline mendatar yang rendah, hujung hadapan yang panjang dan berkuasa serta perincian yang bersih. Penampilan baharunya yang kukuh disokong oleh personaliti yang lebih menyeronokkan untuk dipandu, lebih yakin, dinamik yang diperhalusi serta peningkatan kuasa dan keupayaan.

Dengan sistem elektrik hibrid baharu yang lebih maju, mereka menawarkan pengalaman pemanduan paling jimat bahan api dan sporty dan berfungsi sebagai langkah penting dalam strategi elektrifikasi Honda, akhirnya mewakili sehingga 50 peratus daripada jualan tahunan CR-V.

Di bahagian dalam, CR-V baharu lebih senyap, lebih selesa dan lebih serba boleh, dengan ruang kabin dan kargo terbanyak yang pernah ada dalam CR-V. Dengan bahan premium, berkualiti tinggi, sentuhan kelas atas dan keterlihatan yang dipertingkatkan, dalaman CR-V yang sporty, moden dan luas adalah pandangan baharu pada hala tuju reka bentuk dalaman baharu Honda, yang diperkenalkan dengan Civic 2022 dan ditemui pada HR-V 2023.

Panel instrumen lebar mempunyai permukaan yang bersih dan jaringan sarang lebah logam yang menyerlah yang menyembunyikan lubang udara untuk rupa yang rapi dan harmoni. Tempat Duduk Penstabil Badan hadapan baharu mengurangkan keletihan dan memperbaiki postur.

Teknologi intuitif dan pintar juga telah disepadukan dengan bijak ke dalam kabin. Ciri standard termasuk paparan instrumen digital, sistem audio skrin sentuh 7 inci dengan keserasian Apple CarPlay® dan Android Auto™, dan port pengecasan USB untuk pemandu dan penumpang.

CR-V ini juga akan menampilkan skrin sentuh 9-inci dengan penyepaduan telefon pintar tanpa wayar, serta pengecasan telefon wayarles. Untuk penumpang tempat duduk belakang, dua port pengecasan adalah standard.

Honda CR-V ini didatangkan secara standard dengan teknologi keselamatan aktif dan pasif baharu dan termaju untuk mengekalkan reputasinya sebagai peneraju dalam prestasi keselamatan, termasuk teknologi keselamatan dan bantuan pemandu Honda Sensing® yang diperluas dan dipertingkatkan dengan kamera penderia hadapan dan sistem radar baharu.

Beg udara hadapan gen seterusnya, serta beg udara kesan sampingan lutut hadapan dan belakang yang baharu, juga adalah standard. Versi terkini struktur badan Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™) Honda direka untuk melebihi ujian kemalangan hadapan semasa dan akan datang, termasuk perlanggaran serong.

Ciri Powertrain Utama

Sistem hibrid dua motor generasi ke-4 baharu meningkatkan prestasi dengan enjin turbo 1.5 liter yang baru diperhalusi dipadankan dengan CVT yang telah dikemas kini untuk tindak balas yang lebih pantas dan pengalaman pemanduan yang lebih halus. Real Time All-Wheel Drive dengan Intelligent Control™ dikemas kini untuk kapasiti tork yang lebih tinggi, penglibatan lebih pantas dan CR-V ini mendapat Hill Descent Control.

Dilengkapi dengan Sistem Hibrid Dua Motor generasi ke-4 baharu, Honda CR-V e:HEV baharu ini akan menampilkan sistem hibrid dua motor serba baharu yang lebih maju. Dengan 247 tork, 15 lb.-ft. peningkatan (+6.5%) berbanding pendahulu, CR-V baharu akan memberikan prestasi yang lebih baik daripada Honda CR-V sebelumnya.

Enjin 4 silinder kitaran Atkinson 2.0 liter yang baru ditapis, kini dengan suntikan bahan api terus, dipadankan dengan sepasang motor elektrik yang lebih besar dan lebih berkuasa yang kini dipasang bersebelahan dan bukannya selaras dengan crankshaft enjin sebagai pada generasi terdahulu.

Previous post

Kia Ray Mungkin MPV Bersaiz Kecil Molek Yang Malaysia Mahukan

Next post

Mini Cooper S Clubman Final Edition Kini Sudah Tiba

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *