Hibrid, Elektrik, Hidrogen

GWM Bagi Menteri MITI Dengan Sebuah ORA Good Cat EV

Adakah menteri yang menerima EV sebagai hadiah mempercepatkan penerimaan EV di kalangan orang ramai?

Jadi, dengan elektrifikasi menjadi semakin biasa di seluruh dunia, seseorang tidak boleh tidak melihat betapa ketinggalan Malaysia dari segi penggunaan kenderaan elektrik (EV). Mungkin ada yang mengatakan bahawa kekurangan infrastruktur harus dipersalahkan, sementara yang lain akan menyatakan harga yang tinggi tetapi kedua-duanya tidak lagi menjadi alasan yang sah, jadi bagaimanakah kita harus mempercepatkan penggunaan EV?

Jika anda Great Wall Malaysia (GWM), anda hanya hadiahkan Menteri Kementerian Perindustrian dan Perdagangan Antarabangsa (MITI), YB Senator Tengku Datuk Seri Utama Zafrul Bin Tengku Abdul Aziz, dengan sebuah EV paling berpatutan yang dijual pada masa ini di negara, ORA Good Cat.

Kereta itu telah dipersembahkan kepada pejabat MITI untuk pandu uji jangka masa panjang, di mana jabatan berkaitan akan mengkaji corak penggunaan hariannya dengan matlamat mempercepatkan pembangunan EV selaras dengan keutamaan semasa dan YB Tengku Zafrul berkata bahawa kerajaan berhasrat untuk menarik RM20 bilion dalam pelaburan EV menjelang 2025.

Sebagai hab pembuatan elektrik dan elektronik terkemuka di ASEAN, Malaysia mempunyai banyak potensi dalam ruang EV. Ini menjadikannya ideal untuk pembangunan industri EV yang mampan. GWM juga komited sepenuhnya untuk menyokong usaha kerajaan Malaysia untuk menjadi negara sifar pelepasan gas rumah hijau.

Menteri MITI, YB Tengku Zafrul, menyatakan, “Industri EV mesti dilihat secara holistik, termasuk faktor seperti perisian, teknikal, peralatan, kejuruteraan dan lain-lain, kerana ia memainkan peranan penting dalam mencapai sasaran pelepasan gas rumah hijau bersih-sifar negara pada 2050.”

Presiden Wilayah ASEAN GWM, Elliot Zhang, menyokong kenyataan ini, berkata, “Saya menyokong penuh kenyataan Menteri Tengku Zafrul mengenai potensi membina asas EV yang kukuh di negara ASEAN dan khususnya di Malaysia untuk mengukuhkan rangkaian EV.”

Susulan GWM baru-baru ini menyampaikan ORA Good Cat 500 Ultra kepada Setiausaha Agung MITI untuk satu siri pandu uji, Presiden Zhang, juga berkata bahawa kerjasama strategik dengan kerajaan Malaysia akan membantu dalam mempercepatkan pertumbuhan dan penggunaan penyelesaian pengangkutan mampan dalam wilayah.

GWM juga telah mengumumkan komitmennya untuk mempromosikan penyelesaian mobiliti mampan di Malaysia dan bersedia untuk bekerjasama dengan kerajaan untuk memperkenalkan lebih banyak kereta mesra alam kepada pasaran dan kekal komited untuk mempromosikan kemampanan dan kemesraan alam sekitar di Malaysia dan seterusnya.

Aspirasi syarikat untuk membawa lebih banyak kenderaan tenaga baharu (NEV) ke dalam pasaran juga akan membantu kerajaan Malaysia dalam usahanya untuk mencapai sasaran pelepasan gas rumah hijau sifar bersihnya dan terus teruja dengan prospek kerjasama yang panjang dan produktif dengan MITI.

Kiri ke Kanan: Great Wall Motor Malaysia, Sales Director, Denny Liu; Malaysian Minister of MITI, YB Senator Tengku Datuk Seri Utama Zafrul Bin Tengku Abdul Aziz Executive of Government Affairs, Ahmad Aizudin, Head of Government Affairs, Kamarul Kassim, dengan ORA GOOD CAT di pejabat MITI.

Amacam? Adakah GWM akan berjaya mempercepatkan penggunaan EV di Malaysia dengan MITI.

Previous post

Mitsubishi Motors Utara Berpindah: Bilik Pameran Alor Star Dan Langkawi

Next post

Monopoli PUSPAKOM Akan Berakhir Pada Ogos 2024, Kata Anthony Loke

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *