Hibrid, Elektrik, Hidrogen

ETCM Memberikan EV Nissan LEAF Kemas Kini Untuk 2023

Nissan LEAF adalah salah satu kenderaan elektrik pertama di Malaysia dan kini mendapat kemas kini yang dinanti-nantikan dan sangat diperlukan.

Edaran Tan Chong Motor (ETCM) secara senyap-senyap telah melancarkan versi baharu kenderaan elektrik (EV) Nissan LEAF untuk tahun 2023. Ini merupakan peningkatan utama LEAF generasi ke-2, yang diperkenalkan ke Malaysia sebelum pelepasan cukai ke atas EV diumumkan.

Perubahan terbesar pada LEAF baharu termasuk:

  • Harga diturunkan kepada RM168,888.
  • Bahagian luar baharu dengan bampar, gril, sisipan lampu depan, roda, spoiler, penyebar baharu dan lencana Nissan baharu.
  • Dalaman baharu dengan sistem infotainmen Nissan Connect 8″ dengan Android Auto dan Apple Carplay, cermin pandang belakang digital baharu dan logo baharu Nissan pada stereng.
  • Port pengecasan Jenis 2 baharu untuk menjadikannya serasi dengan lebih banyak DC Fast Chargers.
  • Pilihan warna luaran baharu termasuk Stealth Grey, Vivid Blue, Midnight Black, Pure White Pearl, Burgundy, Opera Mauve dan Akatsuki Sunrise Copper. Semuanya dipadankan dengan bumbung Super Black untuk penampilan dua warna.
New-Nissan-LEAF-100-Electric-0-Worry-1.0

Nissan LEAF didatangkan dengan jaminan kenderaan 3 tahun/100,000km dan jaminan bateri 8 tahun/160,000km. Penyelenggaraan LEAF dianggarkan hanya RM300 setahun.

ETCM juga menawarkan pilihan langganan tanpa bayaran pendahuluan diperlukan pada RM1,800 sebulan untuk kontrak 3 tahun.

Untuk masa yang terhad, pelanggan Nissan LEAF akan menerima keahlian JomCharge selama 12 bulan bernilai RM600. JomCharge pada masa ini mempunyai rangkaian 107 pengecas Jenis 2 AC dan 30 pengecas pantas DC CHAdeMO. Pelanggan ini akan menerima 600 kredit caj dengan keahlian mereka dan Ice Cool Tinting dengan RM2,200. Mereka yang memilih untuk melanggan LEAF akan mendapat diskaun 50% untuk Ice Cool Tinting dan subsidi RM300 untuk keahlian JomCharge selama 12 bulan.

Lebih-lebih lagi, pemilik LEAF akan dibenarkan menggunakan Nissan X-Trail, Serenaa atau Navara selama 23 hari setahun untuk 3 tahun pertama pemilikan sekiranya mereka memerlukan kenderaan yang lebih fleksibel.

Nissan LEAF mempunyai but 435L yang boleh dilipat memberikan ruang 1,176 liter. Ia menampilkan motor 150PS yang dipasang di hadapan dengan tork 320Nm yang membolehkan masa 0-100km/j hanya 7.9 saat. Semasa dicas penuh, bateri boleh mengembalikan jarak sejauh 311km. LEAF boleh menggunakan Pengecasan AC sehingga 6.6kW dan Pengecasan Cepat DC sehingga 50kW dengan plug CHAdeMO dan Jenis 2. Pengecasan AC mengambil masa 7 jam dan Pengecasan Cepat DC mengambil masa kira-kira 1 jam.

Previous post

Royal Enfield HUNTER 350 Kini Di Malaysia Dengan Harga Dari RM22,000

Next post

Penambahbaikan Sepenuhnya Jaguar Untuk Mencabar Bentley

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *