Berita Auto

Dalaman Porsche Cayenne Gen 3 Facelift Disiarkan

Bahagian dalam Porsche Cayenne facelift ditunjukkan dan terdapat perubahan besar.

Porsche Cayenne generasi ke-3 mendapat kemas kini menyeluruh pada 18 April. Porsche telah mengusik butiran membawa kepada pendedahan penuh dan hari ini kita melihat bahagian dalaman baharu.

Untuk tahun 2023, bahagian dalaman Cayenne baharu mendapat peningkatan terbesar pernah dibuat. SUV itu akan memperkenalkan “Pengalaman Pemandu Porsche”, yang terdiri daripada paparan digital dengan tumpuan kepada pemandu. Masih terdapat beberapa butang fizikal yang tinggal untuk sistem penghawa dingin dan tuil kawalan baharu untuk sistem bantuan pemandu yang dipasang terus pada stereng. Kawalan yang paling penting dan kerap diakses dikumpulkan di sekeliling stereng untuk pengalaman pemanduan yang lebih menarik.

2023-Porsche-Cayenne-Interior-5.0

Kelompok instrumen digital 12.6″ yang melengkung dan berdiri bebas boleh disesuaikan dengan tujuh paparan dan untuk menetapkan fokus pada kaunter putaran, sistem navigasi, Night Vision Assist, bantuan pemanduan 3D di latar depan. Paparan yang lebih ringkas atau mod klasik juga boleh dipilih untuk mereka yang lebih suka rupa lima bulatan klasik gugusan instrumen Porsche.

Sistem infotainmen dengan Porsche Communication Management menggunakan paparan 12.3″. Ia menampilkan navigasi dalam talian dan fungsi multimedia sebagai standard. Paparan penumpang 10.9″ pilihan ialah tambahan baharu pada Cayenne. Ini terletak betul-betul di hadapan dash dan memberikan penumpang hadapan akses kepada ciri terpilih. Penapis skrin menghalang paparan ini daripada dilihat dari perspektif pemandu membolehkan perkhidmatan penstriman digunakan.

Bahagian dalaman juga mendapat stereng generasi terbaharu yang turut terdapat pada 911. Roda ini mempunyai suis mod pemanduan untuk bertukar-tukar antara mod Normal, Offroad, Sport dan Sport Plus sebagai standard. Terdapat juga butang yang dipasang pada stereng untuk memilih fungsi dan reka bentuk dalam gugusan instrumen dan paparan heads-up.

Selektor gear telah dialihkan ke sebelah kanan stereng, manakala butang tekan untuk mula berada di sebelah kiri stereng.

Mengalihkan nub pemilih gear kecil ke papan pemuka juga membebaskan ruang untuk pengawal penghawa dingin yang lebih besar. Panel kawalan penghawa dingin baharu ini menampilkan permukaan kaca dalam reka bentuk panel hitam dengan kawalan sentuh terbentang jelas dengan maklum balas haptik dan suis mekanikal bersama pengawal volum fizikal.

Juga baharu kepada Cayenne ialah lubang udara yang direka bentuk semula yang dijajarkan secara menegak dan buat pertama kali direka tanpa louvers.

Perubahan lain termasuk pengecas wayarles 15W yang disejukkan, penyepaduan lanjutan perkhidmatan dalam talian dan 4 port USB-C baharu dengan pengecasan pantas.

Previous post

Pergi Lebih Jauh Dengan Hyundai Kona Electric e-MAX

Next post

Lamborghini Revuelto Debut Sebagai Pengganti PHEV Aventador

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *