Berita Auto

Bentley Bentayga EWB Habis Dijual Sebelum Dilancarkan Di Sini

Lebih senang untuk menjual Bentley Bentayga EWB super mewah pada harga sebelum cukai, harga tanpa cukai Langkawi.

Seperti hampir setiap pelancaran kereta super mewah di Malaysia, harga bebas cukai inilah yang menjadikannya lebih cepat terjual daripada penghantarannya kerana orang kaya Malaysia mampu menjimatkan cukai kami yang tinggi dengan ‘menyimpan’ pembelian mereka di Langkawi selama satu atau dua tahun dan kemudian nikmati harga cukai yang jauh lebih rendah nanti.

Inilah ‘permainan’ yang dinikmati oleh rakyat Malaysia yang kaya sejak 3 hingga 4 dekad lalu. Sementara itu, kami rata-rata rakyat Malaysia membeli kereta dengan cukai penuh yang membayar kemudahan yang dinikmati oleh rakyat Malaysia yang sangat kaya yang memandu kereta tanpa cukai.

Perkara yang sama diteruskan hari ini dengan kereta elektrik mewah yang bebas cukai dan rakyat Malaysia yang kaya raya menikmati penjimatan yang besar manakala majoriti pembeli kereta Malaysia membayar cukai penuh ke atas kenderaan berkuasa petrol (ICE).

Sementara itu, sekiranya anda tertanya-tanya, Bentayga Extended Wheelbase (EWB) ini ialah SUV jelajah besar baharu yang membina kekuatan Bentayga untuk menjadi kereta mewah flagship baharu, memanjangkan rangkaian produk terkini kepada lima model.

Lebih daripada sekadar regangan, Bentayga EWB adalah hasil daripada pelaburan sembilan angka oleh Bentley untuk mencipta model baharu yang memberikan pengalaman kabin belakang terbaik sejak Mulsanne, sambil mengekalkan ciri-ciri Bentley iaitu prestasi yang mudah, ketukangan tangan yang indah dan pemperibadian yang tidak berkesudahan.

Kejayaan Bentayga menentukan dan membolehkan pertumbuhan pasaran SUV mewah sejak pertama kali diperkenalkan pada 2015. Sepanjang tujuh tahun yang lalu, Bentayga telah membuktikan kredibilitinya melalui keupayaan off-road yang tulen, teknologi hibrid, prestasi memecahkan rekod dan spesifikasi yang bespoke.

Bentayga kekal sebagai model terlaris Bentley, dan telah menjadi penanda aras untuk mengukur SUV mewah yang lain. Bentayga EWB sekali lagi mentakrifkan semula zenit.

Menariknya apabila pasaran SUV mewah global terus berkembang, dengan unjuran meningkat menjelang penghujung dekad di semua rantau, Malaysia tidak melihat kelembapan pembeli Bentayga, unit baharu dan juga unit dibaik pulih.

Walau bagaimanapun, ini tidak sama untuk E-segmen, yang telah menurun. Jarak Roda Lanjutan Bentayga berpotensi untuk menaikkan siling segmen D, sebagai salah satu pengganti rohani kepada Mulsanne.

Maklum balas daripada pelanggan Bentley ialah reka bentuk, teknologi dan prestasi adalah tiga faktor terpenting dalam keputusan untuk membeli, dengan ciri pemanduan menjadi keutamaan utama dalam kalangan pemilik semasa.

Dalam tinjauan baru-baru ini, pemilik juga mengesahkan bahawa 82 peratus daripada mereka menggunakan SUV mewah mereka setiap hari, 74 peratus di bandar dan persekitaran bandar. Jarak Roda Bentayga Extended Wheelbase memanjangkan keluasan keupayaan SUV terkemuka kelas itu dengan lebih jauh sama ada anda memandu atau dipandu.

Extended Wheelbase akan bertanggungjawab untuk sehingga 45 peratus daripada semua jualan Bentayga apabila kereta itu mula dijual pada akhir tahun ini. Oleh itu, Bentayga akan kekal sebagai model nombor satu Bentley, dan SUV mewah paling berjaya dan mendapat permintaan di dunia.

Bentayga EWB dikuasakan oleh enjin petrol V8 pengecas turbo berkembar 32 injap Bentley 4.0 liter yang terbukti, yang menggabungkan kuasa besar dengan penjimatan bahan api yang mengagumkan.

Digandingkan dengan kotak gear automatik lapan kelajuan, V8 menawarkan prestasi supercar, menghasilkan 542 bhp dan tork 770 Nm, menghasilkan kelajuan tertinggi 290 km/j dan masa pecutan 0-100 km/j dalam hanya 4.6 saat.

Previous post

Hyundai Dan Saudaranya Kia Melihat Pertumbuhan

Next post

Facelifted BMW X7 xDrive40i Pure Excellence Tiba Di Malaysia

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *