Berita Auto

Toyota GR Corolla Tiba Di Malaysia Dengan Harga RM355,000

UMW Toyota telah memperkenalkan Toyota GR Corolla pertama ke pasaran Malaysia.

Tambahan terbaharu kepada rangkaian GR ialah GR Corolla baharu, yang menyertai barisan GR SupraGR86 dan GR Yaris. Dibina di atas asas DNA sukan permotoran jenama GR, GR Corolla menawarkan peminat pemanduan dengan tepat seperti yang mereka inginkan – hot-hatch berprestasi tinggi dengan pengendalian tangkas dan dinamik serta penampilan sporty.

GR Corolla menampilkan enjin pengecas turbo 3 silinder 1.6 liter G16E-GTS daripada GR Yaris, yang telah dipertingkatkan untuk menghasilkan 300 PS pada 6,500 rpm dan 370 Nm antara 3,000 dan 5,550 rpm. Ia hanya tersedia dengan transmisi manual 6-kelajuan pintar (iMT) dan sistem pacuan semua roda (AWD) GR-Four, yang menawarkan tiga mod pemanduan dan tiga mod AWD untuk menyesuaikan prestasi mengikut keadaan jalan raya atau keutamaan peribadi.

Toyota-GR-Corolla 1.0

Untuk meningkatkan cengkaman dan kestabilan, terutamanya dalam keadaan licin, GR Corolla dilengkapi dengan Torsen limited-slip differential pada gandar hadapan dan belakang, manakala roda aloi ENKEI hitam bersaiz 18 inci dipasang dengan Yokohama ADVAN berprestasi tinggi 235/40. Tayar Apex. Bahagian luar GR Corolla mudah dikenali sebagai ahli keluarga GR, dengan profil yang agresif, suar fender yang melebar, bumbung gentian karbon, bolong bonet berfungsi, dan aksen hitam berkilat yang sporty.

Di dalam, GR Corolla memberikan keselesaan bergaya tanpa menjejaskan kepraktisan dan kefungsian. Tema hitam dilengkapkan dengan aksen merah di seluruh kabin, dan tempat duduk hadapan yang memeluk badan serta stereng berbalut kulit berbentuk keratan rentas meningkatkan kebolehkendalian dan kesesuaian tangan semasa memandu. Paparan instrumen digital penuh 12.3-inci dan Paparan Head-Up menyediakan maklumat segera, manakala sistem infotainmen skrin sentuh 9-inci menawarkan sambungan wayarles dengan Android Auto dan Apple CarPlay.

GR Corolla juga dilengkapi dengan ciri keselesaan dan kemudahan seperti kawalan iklim dwi-zon, pengecas tanpa wayar dengan port pengecasan USB, smart entry dan start, dan set ciri keselamatan aktif yang disepadukan ke dalam sistem Toyota Safety Sense. Sekiranya berlaku kemalangan teruk, kereta itu dilengkapi dengan tujuh beg udara SRS. Untuk keselamatan tambahan, GR Corolla mempunyai Sistem Telematik Kenderaan pilihan untuk menjejaki lokasinya sekiranya berlaku kecurian, dan ciri Keselamatan Premium Toyota Digital Perakam Video (DVR) dan Filem Solar hadapan disertakan sebagai standard.

Pilihan warna termasuk Precious Metal, Super White 2, Emotional Red 2 dan Black. Harga di Semenanjung Malaysia ditetapkan pada RM355,000 On-The-Road tanpa insurans.

Previous post

Corolla Cross GR Sport Crossover Dihargakan Hanya RM142,000

Next post

Pikap Toyota GR Sport Hilux Tiba Dengan Harga RM159,880 Sahaja

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *