Hibrid, Elektrik, Hidrogen

RHD Mazda CX-60 Untuk Debut Pasaran UK Konfigurasi 2.5L PHEV

Mazda CX-60 ini mungkin konfigurasi yang boleh diharapkan oleh rakyat Malaysia.

X-60 mungkin menjadi peningkatan yang ideal jika anda puas dengan Mazda CX-5 anda tetapi ingin sesuatu yang lebih baik. Pelanggan di Malaysia mungkin ingin tahu tentang tenaga baharu yang ditawarkan CX-60 di sini, dan pasaran UK mungkin dapat memberikan jawapan yang dicari.

Mazda CX-60 baru saja membuat penampilannya di UK dengan powertrain hibrid plug-in. Transmisi automatik konvensional 8-kelajuan baharu mentransmisikan daya dari enjin yang diletakkan memanjang ke roda belakang.

Susunan ini menggabungkan enjin 2.5L aspirasi semula jadi 4-silinder dengan motor elektrik 129kW (173hp). Dengan output gabungan kuasa 327PS dan tork 500Nm, sebenarnya adalah kereta jalan raya paling berkuasa yang pernah dibuat oleh Mazda. Masa pecutan 0-100 km / jam yang mengagumkan hanya dalam 5.8 saat.

Ekonomi harian yang akan dirasai pemilik lebih mengagumkan lagi. Mazda menuntut kitaran ekonomi bahan api WLTP sebanyak 80 km / l. Selain itu, bateri 17.8 kWh menawarkan 63 kilometer pemanduan bebas pelepasan apabila dicaj sepenuhnya pada kelajuan 100 km / jam. Ia mengambil dua jam dan dua puluh minit untuk dicaj sepenuhnya menggunakan soket AC.

CX-60 juga akan tersedia dengan enjin petrol 6-silinder e-Skyactiv X mild hybrid 3.0L dan enjin diesel 6-silinder e-Skyactiv D mild hybrid 3.3L, selain dari penggerak PHEV 2.5L. I-Activ All-Wheel Drive adalah ciri yang tersedia secara pilihan untuk semua model.

CX-60 dibina menggunakan Seni Bina Skalabiliti Skyactiv yang inovatif, yang mempunyai suspensi belakang multi-link, suspensi depan double wishbone, dan kekakuan yang tinggi. Ruang bagasi yang luar biasa sebanyak 570 liter dinyatakan. Dengan pengiktirafan wajah, Mazda Driver Personalisation System yang baharu menentukan pemandu mana yang duduk dan menyesuaikan tetapan. Kinetic Posture Control, ciri lain CX-60, mengurangkan rol semasa pusingan.

CX-60 tersedia dengan banyak peralatan, seperti:

  • bumbung panorama
  • pandangan kontras luaran berkilau hitam
  • pemantauan 360 darjah dengan ‘pandangan tembus’
  • pengecasan telefon tanpa wayar
  • roda aloi 20 “
  • kulit nappa
  • hiasan dalaman kayu maple
Previous post

Volvo Cars Melaporkan Keputusan Positif 2022 Walaupun Mengemudi Cabaran

Next post

Penambahbaikan Isuzu D-Max Dengan Kemas Kini 2023

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *