Trak Pikap, Van, MPV, Bas & Lori

Pikap Toyota GR Sport Hilux Tiba Dengan Harga RM159,880 Sahaja

GR Sport Hilux baru sahaja diperkenalkan oleh UMW Toyota

Toyota Hilux sudah pasti trak pikap paling laris di Malaysia. Kedudukannya yang berterusan sebagai peneraju pasaran dalam segmennya bukan sahaja disebabkan oleh penampilan yang canggih dan sukar tetapi yang lebih penting, rekod kebolehpercayaan dan ketahanan yang terbukti secara global selama lebih 52 tahun (sejak pengeluaran pertamanya pada 1968).

Temuilah Toyota Hilux ‘Rogue’ terbaharu ini. Untuk tahun 2020, jurutera Toyota telah memulakan bukan sahaja beberapa penambahbaikan reka bentuk baharu di dalam dan di bahagian luar tetapi menambah ciri keselamatan yang disertakan dalam kenderaan penumpang Toyota.

Ini adalah kali pertama Toyota Safety Sense bertaraf dunia disepadukan dalam trak pikap Toyota untuk memberikan keyakinan sepenuhnya kepada pemandu dan penumpang dalam semua perjalanan.

Berharga dari RM92,880 hingga RM146,880 untuk Rogue 2.8L ini, anda perlu melawat bilik pameran Toyota untuk melihat dengan lebih dekat dan rasa trak premium baharu ini dan ciri keselamatan kereta penumpangnya.

Butiran GR Sport Hilux

Dengan kejayaan dalam Rali Dakar, adalah wajar Toyota memberikan lambang GR pada Hilux. GR Sport Hilux menampilkan sistem suspensi sukan baharu dengan peredam monotube, ditala untuk memberi inspirasi kepada keyakinan pemanduan yang lebih tinggi merentasi semua rupa bumi.

Ia juga dilengkapi dengan paddle shifters untuk pemanduan yang lebih sporty dan sesuai untuk mereka yang inginkan tindak balas dan kawalan maksimum – sistem paddle shifters pertama yang akan dilaksanakan dalam barisan Hilux.

Sementara itu, GR Sport Hilux membawakan kehadiran yang dibezakan oleh bampar hadapan baharu dan cermin sisi yang dihitamkan; bingkai gril dan over-fender dilengkapkan dengan warna badan untuk estetika yang lebih sporty; bar sukan hitam; antena sirip jerung baharu; dan bahagian badan hitam dan merah serta grafik pintu belakang yang memberi penghormatan kepada kereta rali Toyota GAZOO Racing.

GR Sport Hilux juga dilengkapi dengan kaliper brek merah dengan logo GR dan rim aloi 18 inci yang direka bentuk baharu.

Sementara itu, bahagian dalamannya diperincikan dengan jahitan merah di seluruh kabin dengan tempat duduk sukan hadapan yang direka bentuk semula yang menggabungkan sisipan suede dan kulit, stereng kulit berlencana GR dengan jahitan merah, meter optitron tema GR dengan animasi alu-aluan GR, butang tekan mula GR dan pedal sukan aluminium.

Menariknya, penawaran produk GAZOO Racing di Malaysia bermula dengan pengenalan GR Supra pada tahun 2019, diikuti dengan keluaran global GR Yaris yang sangat dinanti-nantikan pada tahun 2020.

Pada tahun yang sama, UMW Toyota Motor memperkenalkan Vios GR Sport di Malaysia yang memberi penghormatan kepada kereta lumba GR Vios Challenge.

Previous post

Toyota GR Corolla Tiba Di Malaysia Dengan Harga RM355,000

Next post

Maserati Levante GT Hybrid Di Malaysia Berharga RM738,000 Sebelum Cukai & Duti

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *