Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Maserati Levante GT Hybrid Di Malaysia Berharga RM738,000 Sebelum Cukai & Duti

Maserati Levante GT Hybrid kini boleh didapati di Malaysia melalui Naza Italia.

Naza Italia telah melancarkan Maserati Levante GT Hybrid 2023 baharunya, yang merangkumi semangat kontemporari dan minimalis jenama itu. Levante GT Hybrid mempunyai enjin Mild Hybrid empat silinder, 330 kuasa kuda yang menggandingkan sistem Hibrid 48 volt untuk memulihkan tenaga apabila brek atau nyahpecutan. Penjana kuasa ini bagus untuk 330 hp dan tork 450Nm. Pacuan semua roda masih ada.

Maserati-Levante-GT-Hybrid 1.0

Maserati telah memilih penyelesaian hibrid yang mengekalkan prestasi sambil mengurangkan penggunaan bahan api. Kereta hibrid itu lebih ringan dan mempunyai pengagihan berat yang lebih baik, berkat enjin berada di hadapan dan bateri di belakang. Levante GT Hybrid menyeronokkan untuk dipandu, dengan bunyi Maserati sebenar. Ia mempunyai kelajuan maksimum 245 km/j, dan pecutan 0-100 km/j dalam 6 saat, dan nisbah kuasa-ke-berat yang mengagumkan dengan 165 hp/L.

Levante GT Hybrid mempunyai pelepasan CO2/km yang jauh lebih rendah, dalam kitaran WLTP, kini antara 220g dan 243g CO2/km, dengan penjimatan penggunaan bahan api lebih 20% berbanding versi V6 350-hp sambil mengekalkan tahap prestasi yang sama .

Encik Farid Sulaiman, Ketua Pegawai Operasi, Naza Italia menyatakan, “dari sudut pandangan gaya, trim hibrid GT menampilkan logo Maserati baharu pada bonet (termasuk dalam julat dari MC20 dan seterusnya), logo Trident baharu pada Tiang-C dan huruf yang disegarkan di bahagian belakang. Terdapat juga lencana tahap pemangkasan khusus yang mengandungi perkataan “GT” di sisi, tepat di atas tiga salur udara ikonik.”

Dari segi kelengkapan, Maserati Levante GT Hybrid ini didatangkan dengan lampu hadapan Matriks Adaptif LED Penuh, aksen bersalut krom, roda aloi 20″, skrin sentuh 8.4″ dengan MTC+ dan Navigasi, tempat duduk selesa kulit dan kemasan dalaman Piano Black.

Ia juga menampilkan Sistem Bantuan Pemandu Termaju, termasuk Adaptive Cruise Control dengan Stop & Go, Surround View Camera, Active Blind Spot Assist, Highway Assist, Lane Keeping Assist, Traffic Sign Recognition, Forward Collision Warning Plus dan Hill Descent Control.

Beliau berkata, “konsep reka bentuk Levante menggabungkan barisan coupé dengan ruang dalaman untuk lima orang dan kecekapan aerodinamik yang luar biasa. “The Maserati of SUVs” boleh dikenali dengan serta-merta dari jauh, berkat grilnya yang mengagumkan yang diilhamkan oleh kereta konsep Alfieri yang sensasi, tetapi juga memberi penghormatan kepada kereta Maserati bersejarah seperti Tipo 60 Birdcage. Dengan Model Tahun 2021, rupa hadapan Levante telah pun dikemas kini untuk menampilkan gril hadapan yang inovatif dengan reka bentuk tuning fork.”

Farid menambah, “Levante GT Hybrid kekal sebagai “Maserati of SUV” secara berterusan, termasuk bunyinya yang mengekalkan ciri-ciri biasa kereta jenama Trident lain, walaupun merupakan hibrid. Bunyi dicapai tanpa menggunakan penguat, semata-mata dengan bertindak ke atas dinamik bendalir ekzos dan menggunakan resonator, ditala untuk menghasilkan bunyi ciri tersebut. Dari saat anda memasuki Maserati hibrid dan seterusnya, anda masih mendengar bunyi enjin Maserati yang tidak dapat disangkal.”

Levante GT Hybrid 2023 berharga RM738,000.00. Ini sebelum duti dan cukai tempatan, pilihan penyesuaian dan insurans. Waranti standard 3 tahun/perbatuan tanpa had disertakan.

Previous post

Pikap Toyota GR Sport Hilux Tiba Dengan Harga RM159,880 Sahaja

Next post

Pemandu Singapura Pam Ron97 Ke Dalam Bekas Plastik

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *