Berita Auto

Kumpulan Chery Adalah Puncak Inovasi

Bagaimana inovasi membantu Chery menerobos aliran itu.

Walaupun terdapat banyak cabaran yang melanda industri automotif pada 2022, pembuat kereta China, Chery, berjaya menunjukkan daya tahan yang luar biasa dan menunjukkan prestasi yang kukuh. Kini meraikan Ulang Tahunnya yang ke-25, Chery telah berjaya mencapai kejayaan menentang trend dan mencipta sejarah dalam jualan dan eksport.

Chery-Group-Is-The-Pinnacle-Of-Innovation-5.0

Menurut Persatuan Pengilang Automobil China, antara 10 perusahaan teratas dari segi jualan kenderaan pada tahun 2022, Chery Group menduduki tempat kedua dalam industri dengan kadar pertumbuhan 28.2 peratus, dengan ketara melebihi kadar pertumbuhan purata industri sebanyak 2.1 peratus.

Lagi pun, pada 2022, 3.111 juta kenderaan China telah dieksport dan daripada jumlah itu, 452,000 unit adalah daripada Chery Group. Ini menjadikan syarikat itu pengeksport kereta penumpang utama China untuk tahun ke-20 berturut-turut. Pada asasnya, ini bermakna kenderaan Chery menyumbang satu daripada setiap tujuh yang dieksport oleh China pada 2022.

Chery mengekalkan bahawa inovasi ialah satu-satunya strategi yang boleh mengatasi apa sahaja, terutamanya pada masa yang tidak menentu seperti 2022. Selaras dengan ini, Chery melancarkan strategi teknologi canggih 2025 pada September 2022 yang mempersembahkan ‘Technology Chery’ yang memecahkan tanggapan tradisional tentang dunia luar.

Layout strategi Chery baharu ini bukan sahaja merangkumi pelbagai bidang seperti teknologi teras tradisional dan teknologi CASE (Connected, Autonomous, Sharing and Electric), tetapi juga meliputi pelbagai dimensi seperti sistem asas, teknologi canggih, platform perkongsian, ekonomi digital, nilai rantaian dan ekosistem.

‘Technology Chery’ hari ini bukan sahaja bangunan tinggi lapisan demi lapisan, tetapi juga ekosistem inovasi hidup. Banyak pencapaian teknologi telah digunakan untuk produk yang dikeluarkan secara besar-besaran selama bertahun-tahun, meningkatkan daya saing mereka dan menyumbang kepada pertumbuhan pesat dalam jualan Kumpulan Chery.

Pada tahun 2022, Kumpulan Chery turut mengeksport lebih 450,000 kenderaan, iaitu peningkatan 68 peratus tahun ke tahun dan secara purata, kenderaan Chery dihantar kepada pelanggan luar negara setiap 70 saat. Kejayaan ini adalah hasil daripada inovasi jenama dalam penyepaduan bakat, teknologi, rantaian bekalan, budaya dan aspek lain.

Pada tahun 2022, Chery terus meningkatkan reka letak dan pelancaran produknya di pasaran luar negara. Chery dilaporkan juga telah mengeksport lebih 2.4 juta kenderaan, menyumbang 20 peratus daripada jumlah volum eksport kereta China dalam tempoh yang sama.

Chery juga telah mengembangkan kumpulan bakatnya, merekrut pakar global terkemuka dalam pelbagai bidang seperti penggayaan, cip, perisian, sistem pengendalian dan kabin pintar, serta menubuhkan pasukan ketua saintis. Syarikat itu kini mempunyai lebih 10,000 jurutera dan saintis.

Chery Group Is The Pinnacle Of Innovation 1.0

Jadi adakah Chery dapat mengekalkan momentum tahun ini? Kita tunggu dan lihat.

Previous post

Pemandu Singapura Pam Ron97 Ke Dalam Bekas Plastik

Next post

Peugeot 3008 dan 5008 Model Hibrid Berteknologi Stellantis

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *