Berita Auto

Corolla Cross GR Sport Crossover Dihargakan Hanya RM142,000

Corolla Cross GR Sport ini akan habis dijual sebelum anda sempat ke bilik pameran esok.

Semangat GAZOO Racing merentasi semua model dan kini ia didatangkan dengan SUV Corolla Cross yang popular.

Dengan kerja yang dilakukan oleh pasukan GR Sport, ia akan memenuhi keperluan pelanggan SUV yang inginkan gaya hidup yang lebih aktif dan mencari rasa pemanduan sporty yang dipertingkatkan dan pengendalian yang lebih baik serta kehadiran luaran dan dalaman yang dipertingkatkan dengan penggayaan GR Sport.

Bahagian luar memaparkan pakej warna 2-tona: bahagian luar hitam pada cermin luar, bumbung dan spoiler belakang untuk daya tarikan yang lebih sporty manakala gril radiator hadapan dengan gaya lebih agresif mempunyai reka bentuk hitam untuk kesan yang lebih sporty dan lebih luas.

Penampilan luaran juga datang dengan satu set roda aloi rekaan GR Sport 18 inci; lampu belakang LED kanta jelas; reka bentuk hiasan bawah bampar belakang eksklusif untuk personaliti yang lebih sporty; dan 3 pilihan warna – 2-tona Platinum White Pearl (Hero), 2-tona Red Mica Metallic dan 2-tona Nebula Blue.

Ia juga memaparkan dalaman serba hitam dengan jahitan merah antara ciri-ciri lain yang membezakannya dengan jelas sebagai GR Sport. Ciri-ciri eksklusif untuknya termasuk push start button dengan logo GR; stereng yang dibalut kulit dengan jahitan merah dengan pelarasan kecondongan dan teleskopik; kulit dengan tombol tuil jahitan merah dan but; kulit dengan penutup tempat duduk jahitan merah dengan logo GR timbul pada sandaran kepala hadapan; dan reka bentuk tikar permaidani GR.

Penarafan kuasa enjin kekal pada 139 PS dan 172 Nm tork dan GR Sport Corolla Cross ini masih dipadankan dengan CVT 7-Kelajuan yang boleh dipercayai dengan transmisi Sequential Shiftmatic, stereng kuasa elektrik dengan Sport ECU, suspensi hadapan dan belakang yang lebih keras ditala khas dan bar prestasi khas ditambah di bawah casis.

Sementara itu, seperti sebelum ini, GR Sport Corolla Cross juga dilengkapi dengan rangkaian penuh ciri keselamatan dan teknologi canggih yang termasuk: Pre Crash System; Automatic High Beam; Dynamic Radar Cruise Control; Lane Departure Alert; Lane Tracing Assist; 3D Panoramic View Monitor; Blind Spot Monitor; Rear Cross Traffic Alert; Tyre Pressure Warning System; Driver Start Control; Vehicle Telematics System; Front & Rear Driving Video Recorder; & 7 SRS Airbags (Best In Class).

Menariknya, tahukah anda bahawa Corolla Cross standard telah dilancarkan di Malaysia pada Januari 2022 dengan harga hanya RM136k (bermakna versi GR yang disediakan ini hanya RM6k lebih dan berbaloi habis) dan ia adalah C-SUV praktikal keluarga yang melengkapkan rangkaian Corolla moden , memberikan Toyota kehadiran yang lebih kukuh dalam segmen C Eropah dan rangkaian model SUV terluas di pasaran.

Dibangunkan dengan falsafah TNGA Toyota, ia dibina pada platform GA-C yang telah terbukti dengan baik dan menawarkan kualiti penting yang telah menjadikan Corolla kejayaan yang berkekalan.

Corolla kekal sebagai papan nama automotif terlaris di dunia, dengan lebih 50 juta jualan global sepanjang 55 tahun dan 12 generasi.

Previous post

Penambahbaikan Isuzu D-Max Dengan Kemas Kini 2023

Next post

Toyota GR Corolla Tiba Di Malaysia Dengan Harga RM355,000

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *