Bisnes

BYD Ara Damansara Kini Dibuka Untuk Perniagaan Secara Rasmi

Apa yang seterusnya untuk BYD selepas membuka bilik pameran pertamanya di Malaysia

Jadi, kebanyakan daripada kita sudah tahu bahawa pembuat kereta China, Build Your Dreams (BYD) telah pun mengukuhkan dirinya dengan memperkenalkan SUV popularnya, BYD Atto 3, tetapi tahukah anda sehingga hari ini, jenama itu tidak mempunyai bilik pameran? Well, tuan-tuan dan puan-puan, kini mereka sudah pun membuka bilik pameran mereka tersendiri dan ia bertapak di Ara Damansara.

Jadi ya, BYD, bersama rakan kongsi tempatannya, Sime Darby Motors, kini telah membuka bilik pameran pertamanya di Malaysia di Sime Darby Motor City di Ara Damansara dan ia terletak di Blok 1, Sime Darby Motors City, 6, Jalan PJU 1A/ 7, Ara Damansara, 47301 Petaling Jaya, Selangor.

Bilik pameran BYD baharu ini kelihatan sangat moden dan luas. Ia juga nampaknya mempunyai banyak kemudahan yang disediakan seperti pengecas kenderaan elektrik (EV), yang, atas sebab yang jelas, akan sangat berguna untuk pemilik BYD memandangkan jenama itu setakat ini hanya mengeluarkan EV di Malaysia.

Bilik pameran BYD baharu di Ara Damansara juga agak tipikal untuk bilik pameran kereta walaupun kelihatan sangat mewah, menjadikannya paradoks tetapi juga apa yang diharapkan. Bilik pameran dibuka setiap hari dari 8.30 pagi hingga 5.30 petang. dari Isnin hingga Sabtu dan dari 10 pagi hingga 5 petang pada hari Ahad dan cuti umum.

BYD Ara Damansara 1.0

Bilik pameran BYD baharu malah dilengkapi dengan pasukan penjagaan pelanggan yang mantap sepenuhnya dengan nombor dan e-melnya sendiri untuk pelanggan BYD mendapatkan bantuan sekiranya mereka memerlukannya, walaupun, sekurang-kurangnya buat masa ini, belum ada aduan daripada pelanggan tentang kenderaan BYD mereka.

Perimeter luar bilik pameran BYD baharu juga nampaknya mempunyai banyak kehijauan yang berbeza dengan cat kelabu dan hitam yang kebanyakannya monoton dengan aksen biru tua yang digunakan pada bangunan itu sendiri.

Jelas sekali, ini hanya permulaan untuk BYD dan syarikat memang merancang untuk membuka lebih banyak bilik pameran di lebih banyak lokasi tetapi untuk yang pertama dibuka oleh jenama itu, lokasi di Ara Damansara ini sangat mengagumkan. Terima kasih kepada BYD kerana menetapkan bar setinggi ini dari awal lagi.

Kami teruja untuk melihat tindakan BYD seterusnya dengan bilik pameran mereka yang lebih baharu dan berharap jenama itu turut mengambil peluang ini dan kejayaannya untuk memperkenalkan lebih banyak EV lebih awal daripada yang dijangkakan. Semoga setiap bilik pameran akan mempunyai gimik uniknya sendiri tetapi itu hanya kerana itu akan menjadi perkara khusus BYD yang menarik.

Previous post

Harga Audi e-tron GT Electric Sports Tourer - RM559k hingga RM769k

Next post

Jaguar I-Pace EV Tiba Di Malaysia Lebih Cepat Daripada Jangkaan

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *