Bisnes

Harga Jualan Baru BMW Dan Mini Menginci Naik

Harga BMW Dan Juga MINI Dikemaskini Di Malaysia Untuk 2023

BMW Group Malaysia baru sahaja mengeluarkan harga jualan baharu untuk semua produk mereka, termasuk MINI. Harga jualan telah meningkat, hanya sedikit daripada 0.2 peratus rendah kepada 6.3 peratus.

Sementara itu, pengedar BMW di Malaysia akan terus menawarkan Premium Ownership Experience yang lengkap dengan harga yang disemak ini untuk model BMW dan MINI di Malaysia.

Disebabkan cabaran semasa berkaitan dengan inflasi global dan peningkatan kos pembuatan, kemas kini harga purata berwajaran volum kira-kira 4.7 peratus dan 2.6 peratus telah berkuat kuasa untuk semua model BMW dan MINI pada 1 Januari 2023.

Ini bukan perkara luar biasa kerana kos pembuatan dan logistik di Eropah dan China telah meningkat dengan mendadak dalam tempoh 6 bulan yang lalu. Di Eropah, ini ialah peningkatan kos tenaga dan buruh ditambah dengan peningkatan kos logistik merentasi daratan dan juga lautan.

Bagi China, di mana sebahagian besar bahagian sedang dikeluarkan untuk semua kenderaan Eropah (bateri, tayar, alat tenun pendawaian dan banyak lagi), peningkatan dalam kos pengeluaran dan kelewatan akibat kebangkitan semula Covid-19 tidak boleh diabaikan.

Bagaimanapun, pemilik akan dapat menikmati lebih banyak peningkatan ciri baharu dalam semua model BMW dan MINI yang dibeli pada tahun 2023.

Untuk mengekalkan program jaminan dan penyelenggaraan BMW Group Malaysia yang terbaik dalam segmen, harga pakej BMW dan MINI Service and Repair Inclusive (BSRI/MSRI) juga dikemas kini berkuat kuasa 1 Januari 2023 yang menyumbang kepada gambaran keseluruhan kenaikan harga (mengikut peratusan) seperti yang ditunjukkan di bawah:

ModelsKenaikan harga berserta BSRI (%)
BMW
BMW M135i xDrive1.1
BMW 218i M Sport3.1
BMW 630i GT M Sport2.8
BMW Z4 sDrive30i M Sport3.2
BMW 5 Series (BMW 530i & 530e)2.0 – 3.7
BMW X Models (BMW X3, BMW X4, BMW X5 & BMW X6)1.6 – 5.8
BMW i Models (BMW i4 & BMW iX)2.6 – 6.3
MINI
MINI Cooper S (3 Door, 5 Door, Clubman, Convertible)0.3
MINI Cooper S Countryman1.9
MINI Cooper SE4.1
MINI John Cooper Works (3 Door, Clubman, Countryman)0.2 – 0.3

Sementara itu, tidak disebut mengenai harga jualan baharu kereta Rolls Royce untuk Malaysia. Sila ambil perhatian bahawa BMW Group memiliki Rolls Royce dan oleh itu harga jualan mereka juga sepatutnya meningkat, bagaimanapun, pelanggan untuk jenama mewah ini akan terjejas sedikit sahaja dengan kenaikan harga dan mungkin tidak menyedari perubahan harga sebanyak RM100k atau lebih.

Previous post

Jualan Global Volvo EV Dua Kali Ganda Pada 2022

Next post

Model BMW 3 Series G20 Facelift Dilancarkan Di Malaysia

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *