Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Tesla Kata Diskaun Mereka Beri Bawa Kepada Peningkatan Permintaan

Tesla meramalkan ia boleh menjual 2 juta kenderaan pada 2023

Tidak lama dahulu kami ada menulis tentang bagaimana pembuat kereta Amerika, Tesla, baru-baru ini menawarkan diskaun untuk beberapa modelnya di wilayah tertentu seperti China dan USA walaupun pada hakikatnya CEO Elon Musk, sebelum ini menyatakan bahawa jenama itu tidak akan menawarkan diskaun sedemikian. Nah, sekarang dia telah menukar lagunya.

Tesla Model Y

Walaupun pada mulanya Tesla menyatakan bahawa mereka tidak perlu menawarkan diskaun, Ketua Pegawai Eksekutif Elon Musk menyatakan bahawa diskaun yang ditawarkan baru-baru ini telah membawa kepada peningkatan permintaan untuk kenderaan Tesla sambil memperkecilkan kebimbangan bahawa ekonomi yang lemah akan menyekat minat pembeli terhadap kenderaannya.

Tesla juga melebihi sasaran Wall Street untuk pendapatan pada suku keempat 2022 dan keuntungan walaupun penurunan mendadak dalam margin keuntungan kenderaan. Syarikat itu juga berusaha untuk meyakinkan pelabur bahawa ia boleh mengurangkan kos untuk menghadapi kemelesetan walaupun saingan semakin sengit pada 2023.

Selain itu, diskaun besar-besaran ini bermakna Tesla pada dasarnya telah memulakan “perang harga” dengan semua pengeluar EV lain, namun, ramalan untuk peningkatan 37 peratus dalam volum jualan tahun ini jenama itu kepada 1.8 juta kenderaan masih lebih rendah daripada unjuran volum jualan jenama itu untuk 2022.

Walau bagaimanapun, Ketua Pegawai Eksekutif Tesla, Elon Musk yakin bahawa jika 2023 terbukti berjalan lancar untuk jenama itu, ia berpotensi menghantar 2 juta kenderaan tahun ini. Matlamat ini adalah bercita-cita tinggi memandangkan Tesla terlepas sasaran jualan CEO untuk 2022 tetapi Musk mungkin melakukan sesuatu tahun ini, kita perlu tunggu dan lihat.

Musk menangani diskaun Tesla dengan mengatakan, “Perubahan harga ini benar-benar memberi perbezaan kepada pengguna biasa.” Beliau bagaimanapun menambah bahawa SUV Tesla Model Y menyaksikan kenaikan harga yang kecil memandangkan tempahan kenderaan adalah kira-kira dua kali ganda daripada ramalan asal jenama itu untuk Januari 2023.

Tesla Model 3

Dia juga mengatakan dia menjangkakan “kemelesetan yang agak sukar tahun ini,” tetapi permintaan untuk kenderaan Tesla “akan menjadi baik walaupun mungkin terdapat penguncupan dalam pasaran automotif secara keseluruhannya.” Sama ada kita harus mengambil kira ini sebagai amaran bahawa semua pembuat kereta akan menderita tahun ini atau tidak terpulang kepada anda, pembaca, tetapi kami rasa dia mungkin betul.

Musk juga menyatakan bahawa Tesla akan bergantung pada produk lamanya untuk membentuk sebahagian besar volum jualan jenama itu pada 2023 sebagaimana trak pikap serba elektrik baharunya, Tesla Cybertruck tidak akan memulakan pengeluaran volum sehingga tahun depan supaya model S , 3, X dan Y dijual dengan banyaknya.

Tesla-cybertruck_4.0
Tesla Cybertruck

Terima kasih kepada Reuters untuk maklumat mereka. Artikel penuh mereka dipautkan di sini.

Previous post

Platform Penyewaan Kereta SOCAR Yakin Dengan Pertumbuhan Pada 2023

Next post

Beberapa Petua Mudah Untuk Mencegah Kecurian Kereta

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *