Hibrid, Elektrik, Hidrogen

2023, Tahun Menarik Untuk Pembeli Toyota Di Malaysia

Toyota akan mempunyai pendekatan berbilang laluan kepada neutraliti karbon.

Tahun lepas, 2022 merupakan tahun yang sangat sibuk untuk UMW Toyota dan mereka berjaya melepasi paras jualan 100k dengan mudah (sebenarnya 101,035) dan nampaknya 2023 akan menjadi lebih baik dengan serangan barisan produk yang kuat.

Pada tahun 2022, Corolla Cross Hybrid menjadi sangat penting sebagai model Toyota pertama dengan teknologi Kenderaan Elektrik Hibrid (HEV) yang dipasang di Malaysia di kilang Toyota yang canggih di Selangor.

Teknologi HEV ialah salah satu teknologi dalam portfolio pelbagai pilihan rangkaian kuasa yang ditawarkan Toyota dalam pendekatan berbilang laluan ke arah neutraliti karbon. Dengan HEV, pengurangan pelepasan karbon dioksida boleh bermula serta-merta.

Lexus-RZ_450e-2023-rear-2.0

“Kami akan terus menilai pilihan yang berbeza dan memperkenalkannya mengikut kesesuaian. Buat masa ini, kami percaya HEV adalah yang paling sesuai untuk rakyat Malaysia dan akan menambah model HEV kedua pada 2023,” kata Ravindran K. (mungkinkah ini Toyota Prius yang serba baharu)?

UMW Toyota Motor juga mengambil pandangan jangka panjang dan juga telah menilai kenderaan elektrik bateri (BEV). Model Toyota dan Lexus BEV seperti Lexus RZ 450e sudah tersedia dan sedang dipertimbangkan untuk diperkenalkan di Malaysia tidak lama lagi apabila perjalanan ke sifar pelepasan berterusan.

“Yakinlah dengan pendekatan berbilang laluan kami, tiada pelanggan akan ketinggalan kerana kami akan sentiasa memastikan terdapat penyelesaian mobiliti yang sesuai dan boleh diakses untuk semua orang,” tambahnya.

Berikut ialah siaran media Toyota dengan lebih maklumat.

MEDIA RELEASE. 2022 saw UMW Toyota Motor post strong sales in the domestic C-Segment SUV category with 17,208 units of the Corolla Cross sold for the year.

Did you know that this all-new Corolla Cross pure petrol version which was launched in Malaysia in March 2021 combined superb visibility with ample head clearance, ensuring that passengers in every seat can spend every journey, from urban rides to long drives in comfort. By the end of March 2021, this petrol powered Corolla Cross was sold out in Malaysia.

The unbeatable Toyota Hilux dominated the Pickup segment with 27,198 unit sold. So the Toyota Hilux does almost everything well, it is comfortable, it is capable off-road, it has modern features and tech, it is spacious and it looks good.

Not to mention, the current Toyota Hilux Rogue comes with a 2.8 turbo diesel inline four engine putting out 202hp and 500Nm of torque which makes it a decent highway cruiser as well.

Meanwhile the Hiace van (390 units) and Fortuner SUV (3,432 units) held strong to come up tops in the One Ton Van and Light Duty Wagon segments respectively.

Meanwhile, Customer Service Operations surpassed 1.25 million vehicles, a nod to the exceptional level of after sales service that UMW Toyota Motor is known for under its Extra Mile initiatives to deliver the best sales and after-sales service in town.

With its new tagline, ‘MoveYourWorld’,UMWToyotaMotorwillcontinuetodriveacustomer-centric car ownership experience and aims to deliver maximum satisfaction in 2023.

“Ourcustomersdrivehowwedevelopnewwaysofdoingbusiness. Werecognisethatourcustomersarecontinuouslyevolvingandbecauseofthis,ourbusinesswillevolve as well to deliver happiness and mobility for all,”said Ravindran K.

For more information, visit https://www.toyota.com.my or call the Toyota freephone line 1- 800-8-TOYOTA (869682).

Previous post

BMW Motorrad Malaysia Memperkenalkan Motosikal K1600B 2023

Next post

SUV Mewah Kia Sorento Kini CKD Daripada RM220,000

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *