Uncategorized

Respon Volvo C40 Recharge Online Semakin Popular

Dengan tempahan dalam talian sahaja, Volvo C40 Sage Green adalah pilihan paling popular.

Baru minggu lepas SUV kompak sukan elektrik Volvo C40 serba baharu telah dilancarkan di Malaysia dengan harga yang diminta sebanyak RM288,888. Tersedia dalam pelbagai warna dan juga satu warna baharu yang menarik iaitu ‘Sage Green’, kenderaan berkuasa bateri terbaru ini HANYA boleh ditempah secara ‘online’ iaitu hala tuju baharu Volvo Car di Malaysia.

Ya, bilik pameran Volvo di seluruh negara masih dibuka dan mereka akan membantu pembeli membuat tempahan dalam talian jika perlu, tetapi langkah ‘dalam talian’ ini adalah ‘inisiatif global’ oleh Volvo dan juga beberapa pengeluar kereta Eropah lain yang masih belum memulakan proses ini di Malaysia .

Sementara itu, pembeli kereta premium Malaysia yang berminat untuk membuat peralihan kepada kenderaan elektrik kini mempunyai dua pilihan berbeza dalam barisan model Volvo. C40 Recharge serba baharu ini dan juga XC40 Recharge yang menawarkan gabungan kecekapan, keseronokan, gaya dan ciri premium yang terlalu menarik untuk diabaikan.

Volvo-C40-Rechargeb-2.0

Menariknya, sejurus selepas pelancaran C40, sistem tempahan dalam talian Volvo Car Malaysia mendapat lonjakan minat malah peniaga juga menghadapi beberapa masalah membuat tempahan. Ini bagaimanapun diselesaikan dalam sehari dan sistem kini berfungsi dengan baik.

Nampaknya lonjakan itu berlaku dengan kebanyakan pembeli Malaysia mahukan C40 dalam warna ‘Sage Green’. Ya, warna baharu ini merupakan pilihan paling popular pada hujung minggu.

Bercakap kepada segelintir jurujual ‘di padang’, terdapat campuran rakyat Malaysia yang muda, pertengahan umur dan lebih tua datang ke bilik pameran untuk melihat dan membandingkan antara model C40 dan XC40 Recharge.

Nampaknya generasi muda lebih berminat dengan coupe seperti C40 yang sporty dan pembeli yang lebih tua lebih suka XC40 yang lebih menegak.

Mari kita lihat dengan lebih dekat kedua-duanya. Bermula dengan dimensi dalaman dan luaran, anda akan melihat beberapa persamaan antara Volvo C40 Recharge dan XC40 Recharge.

Volvo C40 Recharge electric

Kedua-dua model berkongsi jarak roda dan lebar badan yang sama manakala C40 lebih rendah sedikit dan jumlah lebar luaran yang lebih panjang daripada XC40.

Pengukuran dalaman sekali lagi agak serupa dengan kedua-dua EV berkongsi volum kargo belakang yang sama dengan ukuran ruang kaki depan dan belakang serta ruang bahu yang sama. Perbezaannya datang apabila membandingkan ukuran ruang kepala.

Volvo C40 Recharge comparison

C40 mempunyai ruang kepala yang lebih besar di bahagian hadapan manakala XC40 menawarkan ruang kepala belakang yang unggul, sebahagian besarnya disebabkan oleh bentuk garis bumbung individu mereka dan ini mungkin sebab pembeli yang lebih tua lebih suka kedudukan menegak XC40.

Tema umum untuk kedua-duanya ialah hakikat bahawa kedua-duanya direka dengan penekanan pada kemampanan. Mereka masing-masing menampilkan bahan kitar semula yang digunakan dalam panel pintu dan gentian permaidani, membantu meminimumkan kesannya terhadap alam sekitar kita dan ini adalah perkara yang popular dengan pembeli yang lebih muda.

Walau bagaimanapun, ia adalah C40 Recharge yang mempunyai keistimewaan sebagai kenderaan Volvo 100 peratus bebas kulit pertama yang pernah dihasilkan dan inilah yang dihargai oleh pembeli muda.

Volvo C40 Recharge specifications

Selain itu, jangan abaikan reka bentuk ‘hidung’ baharu C40 yang merupakan hala tuju reka bentuk semua kenderaan elektrik Volvo yang akan datang, tanpa gril!

Previous post

Perodua Bantu Pengedar Sri Lanka Ketika Negara Mereka Berkrisis

Next post

Industri Menaruh Minat Besar Untuk Trak Elektrik Bateri Scania

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *