Berita Auto

Pemilik Honda Civic e:HEV RS Pertama Malaysia Dapat Barangan RM4K

Pemilik Civic e:HEV RS pertama diraikan di Honda Malaysia dengan jamuan istimewa.

Honda Civic sudah menjadi entri segmen C yang dominan sejak beberapa generasi sekarang, terutamanya di Malaysia di mana tiada pengeluar lain mempunyai jumlah yang mencukupi untuk mewajarkan pemasangan tempatan. Dalam lelaran terbarunya, model ‘wira’ baharu didatangkan dengan kit badan RS dan dikuasakan oleh sistem hibrid 2.0L e:HEV. Versi Civic ini telah tersedia untuk tempahan pada pertengahan Oktober. Pelanggan Malaysia pertama ialah En. Chin Kok Fung.

Sebagai tanda penghargaan, Honda Malaysia menganjurkan majlis istimewa untuk En. Chin di pengedar sah mereka, MH Prestige Auto. Syarikat itu juga memberi En. Chin dengan barangan rasmi Honda bernilai RM4,000.

Pengarah Urusan dan Ketua Pegawai Eksekutif Honda Malaysia, En. Hironobu Yoshimura berkata, “Kami gembira kerana telah melancarkan varian baharu ini. Ini adalah kali pertama Civic diperkenalkan dengan rangkaian kuasa 2.0L e:HEV dan bagi Honda Malaysia, ini pastinya satu lonjakan ke hadapan dalam usaha kami untuk menawarkan teknologi hibrid paling canggih kepada rakyat Malaysia. Sehingga kini, kami telah menyampaikan lebih 180 unit Civic e:HEV RS kepada rakyat Malaysia, dan hari ini kami meraikan peristiwa yang tidak dapat dilupakan itu bersama pemilik pertama, En. Chin Kok Fung.”

Di samping itu, kami ingin merakamkan ucapan terima kasih kepada pelanggan kami yang telah memberikan sokongan dan kepercayaan mereka kepada jenama Honda. Honda Malaysia sedang melakukan yang terbaik untuk menyampaikan model baharu tepat pada masanya sambil memastikan kualiti produk dan perkhidmatan kami pada tahap yang tertinggi. Terima kasih yang tidak terhingga kepada pelanggan kami atas sokongan, kesabaran dan pemahaman yang tidak berbelah bahagi sepanjang tempoh ini,” tambah En. Yoshimura.

En. Chin Kok Fung berkata, “Saya sentiasa menjadi peminat kereta yang dipacu prestasi. Apabila Honda memperkenalkan rangkaian kuasa 2.0L e:HEV, saya serta-merta kagum dengan teknologi dan prestasi yang ditawarkannya. Saya tidak sabar-sabar untuk mengalami keseronokan memiliki teknologi e:HEV yang menarik ini dan untuk menguji potensi kereta itu.”

Tentang Honda Civic e:HEV RS

Civic e:HEV RS menawarkan kuasa 184PS dan tork 315Nm, yang merupakan yang tertinggi untuk mana-mana model Civic yang dijual di Malaysia, tidak mengira Type R. Sama seperti model City e:HEV dan HR-V e:HEV, sistem Civic e :HEV menggunakan kuasa elektrik dan petrol yang terbaik. Dalam kebanyakan keadaan, enjin petrol digunakan sebagai penjana untuk mengecas bateri. Walau bagaimanapun, apabila cruising, e-CVT boleh mengambil kuasa terus daripada enjin untuk pacuan penggunaan rendah, sambil memberi rehat kepada bateri. Kedua-dua kuasa elektrik dan petrol juga boleh disalurkan secara serentak apabila pecutan maksimum diperlukan.

Sebab Civic e:HEV RS mempunyai penarafan tork dan kuasa kuda yang jauh lebih tinggi daripada model e:HEV sebelumnya yang dibawa masuk oleh Honda Malaysia adalah kerana Civic adalah yang pertama di sini menggunakan enjin petrol 2.0L. Ini, bersama-sama dengan motor daya tarikan yang lebih berkuasa, memberikan prestasi yang lebih baik.

Selain rangkaian kuasa baharu, model e:HEV ini turut disertakan dengan beberapa barangan tambahan. Versi Civic ini akan didatangkan dengan Tanda H Biru untuk membezakannya sebagai kenderaan hibrid. Apatah lagi, gril akan mendapat aksen krom yang bergaya. Roda aloi dwi-tona 18″ baharu turut disertakan – model 1.5L Turbo RS didatangkan dengan roda 18″ dicat hitam. Satu lagi tambahan baharu ialah Kad Kunci, yang membolehkan kemasukan tanpa kunci dan fungsi setat dalam pakej yang padat dan mudah. Kad Kunci ini adalah yang pertama dalam segmen, dan akan membolehkan pengguna mengakses dan memulakan kenderaan mereka dengan kunci yang sesuai di dalam dompet atau pada lanyard.

Untuk maklumat lanjut, pelanggan boleh mengunjungi mana-mana daripada 102 pengedar sah Honda di seluruh negara atau menghubungi nombor Bebas Tol Honda di 1-800-88-2020 atau layari www.honda.com.my atau muat turun aplikasi HondaTouch.

Previous post

Pelancaran Roda Aloi Rekaan Malaysia Terbaharu Bernama RONIN

Next post

Apakah Rancangan DRB Dengan Menghadiahkan Polestar 2 Kepada Tun M?

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *