Khidmat Masyarakat

Apakah Rancangan DRB Dengan Menghadiahkan Polestar 2 Kepada Tun M?

Apakah udang di sebalik batu dengan pemberian Polestar 2 kepada Tun M?

Pada 10 Disember 2022, DRB-Hicom mempersembahkan bekas Perdana Menteri  Tun Dr. Mahathir Mohammad dengan Polestar 2. Ia mempunyai plat nombor “WHX 2020”. Nombor plat “2020” adalah ruji kenderaan Tun yang terkenal. Lagipun, beliaulah yang memperjuangkan cita-cita Malaysia “Wawasan 2020” yang gagal pada tahun 1991.

Biasanya, apabila sebuah kereta diserahkan kepada Tun, ada sebab politik yang disertakan. Bagaimanapun, kepentingan politik Tun M semakin berkurangan sejak kebelakangan ini dan beliau bukan lagi Pengerusi Proton. Jadi mengapa dia dianugerahkan dengan kenderaan elektrik bateri yang mahal itu?

Pengaruh Tun M Masih Mendalam

Pengaruh Tun M terhadap kompleks politik dan perindustrian Malaysia mungkin jauh lebih mendalam dan penting daripada yang dapat difahami oleh kebanyakan kita. Dia menghabiskan hampir suku abad sebagai Perdana Menteri Malaysia. Walaupun tanpa memegang kerusi di parlimen, dia mungkin hanya satu panggilan telefon daripada membantu parti yang ramah mesra dengan usaha baharu.

Satu teori ialah ia hanya publisiti apabila salah satu anak syarikat DRB-HICOM membawa Polestar ke pasaran Malaysia. Jelas sekali cawangan Proton Edar DRB-HICOM akan bertindak sebagai pengedar untuk smart#1 – satu lagi jenama gabungan Geely. Mungkin Polestar produk seterusnya dalam senarai mereka?

EV Adalah Mahal Dan Terdapat Banyak Pilihan

Jika anda dalam pasaran kenderaan elektrik, hari ini terdapat banyak pilihan. Tidak seperti kereta petrol, agak sukar untuk membezakan premium selain daripada pilihan arus perdana. Lihat sahaja BYD Atto 3 yang baharu. Ia mempunyai paparan berputar, tork yang banyak, reka bentuk yang sangat menarik perhatian. Anda hampir tidak boleh , menjumpai mana-mana aspek kereta itu yang bukan premium. Namun ia tidak sebenarnya premium dengan harga yang diminta. Bagaimanakah gaya sederhana Polestar 2 akan dapat menarik perhatian pembeli Malaysia yang ingin membelanjakan dua kali ganda daripada harga yang diminta BYD untuk Atto 3?

Penjenamaan Mungkin Sangat Penting Untuk EV

Salah satu sebab peminat automotif tidak ‘bersemangat’ untuk kenderaan elektrik adalah kerana ia adalah mesin yang tidak berhati perut. Enjin sentiasa menjadi pembeza utama dalam kereta. Sekarang ini semua tentang reka bentuk dan penjenamaan dan… pengaruh. Membeli Tesla memberi anda sebahagian Elon. Mungkin membeli Polestar akan memberi anda sebahagian Tun M?

Previous post

Pemilik Honda Civic e:HEV RS Pertama Malaysia Dapat Barangan RM4K

Next post

Saham DRB-Hicom Melonjak Apabila Syed Mokhtar Merancang Membelinya

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *