Berita Auto

Jualan Global Chery Melebihi 1.1 Juta Unit Pada 2022

Eksport global untuk Chery juga meningkat 70.9 peratus.

Nampaknya tahun 2022 adalah tahun yang baik untuk pembuat kereta China, Chery. Jenama itu bukan sahaja memberi kami gambaran tentang kenderaan OMODA 5nya yang mendapat perhatian ramai, malah jenama itu juga memberi kami peluang untuk memandu uji tiga SUV Tiggo mereka, kini jenama itu telah mencapai kejayaan besar dan semakin membesar.

Tiggo-Pro-SUV-line-up-1.0

Pada bulan November, jumlah jualan Chery Group telah mencapai 100,531 unit yang merupakan bulan keenam berturut-turut jenama itu mencapai jualan melebihi 100,000 unit. Ini adalah sebahagian besar kejayaan jenama itu dalam mencapai angka jualan yang dilakukannya tahun ini.

Dalam 11 bulan pertama tahun ini, Chery telah berjaya menjual 1,127,289 unit, iaitu peningkatan 32.6 peratus tahun ke tahun dan ini lebih mengagumkan apabila seseorang menganggap bahawa angka ini tidak termasuk jualan jenama pada bulan Disember. Ini juga menandakan prestasi terbaik dalam sejarah pencapaian jenama itu.

Volum eksport Chery juga meningkat lebih 70.9 peratus yang bermakna jenama itu mencatat rekod eksport baharu untuk kenderaan penumpang jenama China. Ini adalah berita yang sangat baik kerana ia menunjukkan kepada kita bahawa walaupun menghadapi banyak cabaran global, jika seseorang bekerja cukup keras, maka kita masih boleh memperoleh kejayaan seperti yang Chery lakukan dan terus lakukan.

Disebalik kekurangan bekalan yang berterusan dan cabaran lain, Chery, yang telah menjadi pengeksport kereta penumpang utama China selama 19 tahun berturut-turut, telah memecahkan rekodnya sendiri untuk eksport kenderaan penumpang jenama China dalam satu bulan berturut-turut. Jenama ini berjaya dengan jumlah 4 bulan melebihi 50,000 unit.

Pencapaian ini dikaitkan dengan kekuatan produk Chery, terutamanya Chery Tiggo 8 Pro 7 tempat duduk, yang sering digunakan sebagai kenderaan penerimaan tetamu negara di Brazil dan telah terjual sehingga 171,000 unit pada tahun ini sahaja. Ia juga merupakan salah satu kenderaan kegemaran ramai antara tiga SUV yang dipandu uji tahun ini.

Chery Tiggo 7 Pro menjual 146,000 unit dan menduduki tempat pertama dalam segmennya di Qatar dan negara Timur Tengah yang lain. Jenama itu juga kini mempunyai lebih 11.13 juta pengguna di seluruh dunia termasuk 2.35 juta daripadanya di luar China. Kini yang tinggal hanyalah untuk jenama itu memasuki semula Malaysia.

Walaupun dengan kesemua kejayaan ini, Chery tidak berniat untuk perlahan. Sebaliknya, syarikat itu berhasrat untuk mempercepatkan strategi globalisasinya dan membina imej jenamanya di seluruh dunia dengan kerjasama peniaga dan rakan kongsi perniagaan luar negara dan kami teruja untuk melihat sejauh mana Chery boleh pergi pada tahun 2023.

Previous post

Mengapa Nissan Malaysia Tidak Perkenalkan Magnite Di Sini?

Next post

NIO EC7 Diperkenalkan – SUV Paling Aerodinamik Di Dunia

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *