Bisnes

Great Wall Motor Meluaskan Rangkaian Jualan Globalnya

Lebih daripada 200 pengedar global baharu untuk Great Wall Motor untuk 2023.

Great Wall Motor (GWM) baru sahaja mengumumkan bahawa mereka telah menandatangani perjanjian dengan ratusan pengedar di Ekspo Motor Antarabangsa Thailand 2022 baru-baru ini, yang mengembangkan lagi rangkaian jualan globalnya.

Menurut Parker Shi, Naib Presiden GWM, syarikat itu menegaskan globalisasi dalam pembangunan. Untuk terus mengembangkan pasaran global dan memenuhi keperluan pelanggan di luar negara, GWM akan memanfaatkan sepenuhnya ekosistem hutannya untuk membawa masa depan yang lebih cerah dengan kenderaan tenaga baharu yang lebih maju dan pintar.

Haval-SUV-1.0
Ora Good Cat

Pada hari yang sama, syarikat itu menjemput lebih 200 pengedar global untuk melawat tapak GWM di ekspo permotoran, kedai dan pusat pengalamannya di Bangkok untuk merasai rangkaian penuh produk dan teknologi tenaga baharu pintar GWM.

Seorang pengedar dari negara anggota ASEAN berkata, “Sebilangan kenderaan tenaga dan teknologi baharu yang inovatif menunjukkan kekuatan GWM. Sebagai rakan kongsi syarikat, saya penuh keyakinan terhadap produk elektrik baharunya.”

Untuk membolehkan pengedar, mempunyai pengalaman yang lebih tulen tentang kenderaan tenaga baharu syarikat dan teknologi pintar, GWM turut menganjurkan pelbagai aktiviti tunggangan uji pada 1 Disember, termasuk Pecutan 0-100 km/j, Slalom dan Tempat Letak Kereta.

Model pandu uji termasuk HAVAL H6 PHEV, H6 HEV, JOLION HEV, ORA GOOD CAT (iaitu FUNKY CAT di pasaran Eropah), TANK300 dan GWM POER.

“Pelbagai model GWM popular di Australia. ORA GOOD CAT mempunyai prestasi yang baik semasa pandu ujian. Model ini mengagumkan kerana luarannya yang tersendiri dan dalaman yang selesa. Selepas dilancarkan di pasaran Australia, ORA GOOD CAT akan membawa perubahan revolusioner kepada pasaran tempatan,” kata seorang pengedar dari Australia.

Malaysia baru sahaja menyaksikan lonjakan tempahan ORA GOOD CAT sejurus selepas pelancarannya oleh pejabat GWM Malaysia.

Semasa pandu uji, kakitangan GWM merekodkan maklum balas daripada pengedar. Pengedar meluluskan model dalam pandu uji dan menimbulkan beberapa permintaan dan tabiat penggunaan pelanggan tempatan. Selain itu, beberapa pengedar juga sanggup memperkenalkan produk tenaga baharu GWM untuk mempromosikan jualan kenderaan di pasaran tempatan.

Seorang pengedar yang menandatangani perjanjian dengan GWM buat kali pertama terutamanya menyertai pandu uji HAVAL H6 PHEV dan berkata, “Kenderaan elektrik hibrid GWM adalah istimewa. Mereka boleh menjadi penyelesaian tenaga baharu yang sangat baik. HAVAL H6 PHEV mempunyai prestasi kuasa yang kuat dan kecekapan bahan api yang sangat baik. Saya berharap dapat membawa model itu kepada pengguna tempatan kami tidak lama lagi.”

Para pengedar mengambil bahagian dalam 2022 GWM Overseas Conference yang diadakan pada 2 Disember. Perkongsian yang terjalin dengan pengedar luar negara ini merupakan langkah selanjutnya yang diambil oleh GWM dalam strategi globalisasi dan transformasi tenaga baharunya.

Previous post

Toyota Membangunkan Hilux Dikuasakan Hidrogen

Next post

Model Juara Proton - SUV X70 Kini Sudah Berusia Empat Tahun

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *