Kemalangan / Rosak / Recall

SUV Terbakar Sepanjang Lebuhraya Subang Jaya Yang Sibuk

SUV ini terlibat dalam kemalangan tujuh kenderaan.

Nampaknya lebuh raya Kesas bakal menjadi lokasi baru kemalangan kerana hanya beberapa hari selepas kemalangan besar di sana yang melibatkan kenderaan berat membelok, hari ini satu lagi kejadian berlaku kira-kira jam 7.30 pagi beberapa hari lalu yang melibatkan apa yang kelihatan seperti Subaru Forester Plat ‘P’ terbakar dan tujuh kenderaan di tempat kejadian.

Ketua Polis Daerah Subang Jaya ACP Wan Azlan Wan Mamat menyatakan bahagian trafik polis telah menerima panggilan sekitar jam 7.30 pagi memaklumkan kemalangan di sepanjang Lebuhraya Kesas KM38 dari Shah Alam menghala ke Subang Jaya dan berdasarkan gambar yang ada kita boleh membuat kesimpulan bahawa SUV Forester Subaru itu, malangnya, Hancur lebur.

“Akibatnya, dia melanggar kenderaan lain di lorong ketiga yang sedang beratur untuk keluar dari Lebuhraya Kesas menuju Persiaran Kewajipan.” tambah beliau.

ACP Wan Azlan juga menyatakan bahawa SUV itu berpusing dengan impak dan melanggar lima kenderaan lain dalam proses sebelum terbakar di tengah-tengah lebuh raya.

“Nasib baik tiada sesiapa yang cedera dalam kemalangan itu. Kami sedang menyiasat punca kemalangan. Kami menyiasat kes di bawah Seksyen 43(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.” ACP Wan Azlan menyimpulkan.

Semua perkara dipertimbangkan, adalah sangat bertuah kerana tiada siapa yang cedera atau lebih teruk. Jadi, apa yang berlaku di sini? Sukar untuk dikatakan kerana apa yang kita tahu ialah pemandu muda Subaru Forester hanya cuba menukar lorong tetapi tidak berjaya, namun kita tidak tahu sama ada dia melanggar kenderaan itu di lorong hadapan atau kenderaan lain memecut dan menyebabkan kemalangan itu.

Apapun, kami berharap kemalangan ini dapat menjadi peringatan kepada semua pemandu supaya sentiasa berada dalam keadaan selamat dan lebih-lebih lagi, sentiasa berbudi bahasa semasa memandu. Ia adalah cara paling mudah untuk mengelakkan kemalangan, lagipun, dengan musim cuti yang akan datang, kita perlu lebih berwaspada di jalan raya pada setiap masa.

Walau apa pun, ACP Wan Azlan menggesa saksi untuk tampil membantu siasatan dengan menghubungi pegawai penyiasat di IPD Subang Jaya Inspektor Abdul Nasser Bin Peping di talian 012-2863875, jadi jika anda melihat sesuatu atau mengetahui sesuatu yang kami tidak tahu kemalangan ini, sila hubungi pemeriksa.

Segala maklumat dan imej terima kasih kepada SJ Echo dan mereka menyiarkannya di Facebook mereka yang dipautkan di sini.

Previous post

Malaysia Berjaya Masuk Separuh Akhir Hot Wheels Legends Tour Global

Next post

Mengapa Touch N Go Mempunyai Monopoli Dengan Tol Kita?

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *