Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Polestar 2 Yang ke-100,000 Dibina Dalam Hanya 2.5 Tahun Pengeluaran

Polestar 2 berjaya sampai pencapaian penting pengeluaran.

Polestar telah bergerak dengan maju dan jaya sejak syarikat itu dibeli oleh Volvo pada 2015 dan digunakan semula untuk berfungsi sebagai pasaran kenderaan berprestasi mewah elektrik. Usaha pertama mereka, Polestar 1, adalah kejayaan sederhana – berfungsi sebagai pengembara gran coupé PHEV edisi terhad. Kesemua 1,500 unit telah dijual dan Polestar 1 menjalankan peranannya sebagai produk ‘hero’ dengan baik.

Pada pertengahan 2020, Polestar 2 mula dikeluarkan sebagai kenderaan elektrik bateri pertama syarikat. Bulan ini, syarikat itu meraikan kejayaan – 100,000 unit Polestar 2 telah dihasilkan! 100,000 unit dalam masa hanya 2 tahun setengah bukanlah sesuatu yang kecil, terutamanya apabila anda mempertimbangkan kedudukan premium kenderaan serta bilangan pasaran yang terhad di mana ia dijual. Polestar 2 boleh didapati di hanya 27 pasaran di seluruh dunia.

Apa yang lebih menarik ialah hanya beberapa bulan yang lalu pada Jun 2022, Ketua Pegawai Eksekutif Polestar Thomas Ingenlath menyebut dalam siaran media bahawa lebih daripada 55,000 kenderaan Polestar berada di jalan raya hari ini. Adakah ini bermakna syarikat telah menggandakan bilangan kereta yang dijual secara berkesan sepanjang hayatnya dalam tempoh di bawah 6 bulan? Itu benar-benar mengagumkan.

Polestar 2 Goodwood FOS

Strategi Polestar adalah untuk mengutamakan pasaran yang memihak kepada penggunaan kenderaan elektrik. Pada tahun ini sahaja, Polestar telah dilancarkan di UAE, Kuwait, Hong Kong, Ireland, Sepanyol dan Portugal, dengan Israel dan Itali dalam pelan hala tuju untuk 2022. Lebih dekat dengan kita, Polestar telah cukup berjaya di Singapura. Ia disenaraikan dalam 5 EV premium teratas berdasarkan data jualan sehingga Oktober 2022. Sejak tiba di negara pulau itu pada Disember 2021, syarikat itu telah menyerahkan kira-kira 152 kenderaan.

Polestar-2-100k-1.0

Kereta no.100,000 menuju ke Ireland dan ia akan menampilkan label pintu unik untuk menonjolkannya. Ia telah dipilih dengan roda 19″ ‘Thunder’ dan bahagian dalam arang. Polestar 2 menyokong kemas kini Over-The-Air, bermakna Polestar 2 yang tertua boleh berasa ‘baharu’ macam yang terkini, kerana pengalaman sentiasa dikemas kini secara percuma. Setakat ini, Polestar 2 telah menerima kira-kira 13 kemas kini OTA. Kemas kini telah mendayakan julat yang lebih panjang, kelajuan pengecasan yang lebih pantas, fungsi eko-iklim baharu dan prasyarat bateri yang dioptimumkan.

Polestar 2 juga merupakan kereta pertama di dunia yang memperkenalkan OS Automotif Android dengan terbina dalam Google sebagai sistem infotainmennya. Antara apl dan ciri baharu yang dikemas kini pada sistem ini: Vivaldi Browser, A Better Routeplanner, EasyPark, serta Polestar apl seperti Range Assistant, Performance dan Video Player.

Previous post

Pembaharuan Pengangkutan Yang Kami Ingin Lihat Di Bawah Kerajaan Perpaduan Baharu

Next post

Xiaomi Menjangka Menjual 10 Juta EV Setiap Tahun

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *