Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Honda Malaysia Lancar Civic Hibrid Dengan Powertrain 2.0L e:HEV

Civic e:HEV RS menyertai barisan model City, City Hatchback dan All-New HR-V e:HEV.

“Awal tahun ini, kami mengalu-alukan Generasi Ke-11 Civic ke pasaran Malaysia. Model ini mendapat sambutan hebat daripada rakyat Malaysia dengan hampir 7,000 unit terjual setakat ini dan mencapai Kedudukan No.1 dalam segmennya dengan 81% bahagian pasaran setakat September 2022. Dan untuk itu, ucapan terima kasih yang tidak terhingga kepada pelanggan kami dan khususnya, peminat Civic atas kepercayaan berterusan mereka terhadap jenama Honda.

“Hari ini, kami berbesar hati memperkenalkan varian baharu, Civic e:HEV RS yang menjanjikan pengalaman pemanduan yang unggul untuk pelanggan Civic. Teknologi Hibrid Honda bukanlah perkara baharu kepada Honda Malaysia. Kami menjadi perintis dalam memperkenalkan teknologi Hibrid kepada rakyat Malaysia pada tahun 2007 apabila kami melancarkan Civic Hybrid yang pertama. Sejak itu, kami telah maju dalam teknologi hibrid. Pengenalan rangkaian kuasa e:HEV diterima baik di pasaran Malaysia. Dari Januari hingga Oktober 2022, City e:HEV RS telah menyumbang 5% diikuti oleh City Hatchback e:HEV RS pada 8% dan All-New HR-V e:HEV RS yang dilancarkan baru-baru ini turut mendapat sambutan positif daripada pelanggan kami dengan sumbangan 11% kepada model masing-masing.”

Pengarah Urusan dan Ketua Pegawai Eksekutif Honda Malaysia,

Encik Hironobu Yoshimura

Honda Malaysia hari ini secara rasmi melancarkan Civic e:HEV RS, varian tambahan dalam barisan Civic, dikuasakan oleh rangkaian kuasa 2.0L e:HEV baharu – yang pertama untuk Civic dan Honda Malaysia. Melengkapkan kejayaan Civic Generasi ke-11, Civic e:HEV RS turut menyertai barisan model Honda e:HEV yang semakin berkembang termasuk City, City Hatchback dan All-New HR-V.

Menambah kepada teknologi Hibridnya, Honda Malaysia memperkenalkan rangkaian kuasa 2.0L e:HEV buat kali pertama. Powertrain e:HEV menggabungkan dua motor elektrik yang memberikan prestasi yang menarik dan berkuasa untuk kereta Hibrid pemanduan harian. Ia digandingkan dengan Electric Continuously Variable Transmission (e-CVT) dan Intelligent Power Unit (IPU). Tidak perlu diperkatakan lagi, prestasi powertrain 2.0L e:HEV baharu itu mengagumkan, menjanjikan pemanduan tunggangan yang menggembirakan melalui output kuasa maksimum 184PS dan tork penanda aras 315Nm yang tiada tandingan dalam segmennya dan setanding dengan model segmen D.

Civic e:HEV RS akan meneruskan gaya RS yang sporty dengan penambahan Lampu Depan dan Chrome Ring Insert Headlight dan gril depan, Black Half Chrome Door Handle, serta lambang H Mark dan e:HEV Biru yang unik dan eksklusif untuk varian Civic e:HEV RS. Varian ini juga akan menggunakan Roda Aloi Dwi Tona 18-inci dan Single Tailpipe Finisher, memberikannya penampilan yang sporty untuk dipadankan dengan prestasinya.

Di bahagian dalam, Honda Malaysia memperkenalkan Meter TFT Penuh 10.2 inci buat kali pertama. Di samping itu, ciri yang baru diperkenalkan seperti Pengecas Tanpa Wayar dan Kad Kunci yang kedua-duanya unik untuk Civic e:HEV RS. Kad Kunci ialah pendekatan reka bentuk yang padat, mudah dan eksklusif kepada alat kawalan jauh tanpa kunci. Digunakan untuk keyless entry and start function, Kad Kunci benar-benar satu langkah ke hadapan dalam penawaran teknologi termaju Honda.

Civic e:HEV RS juga dilengkapi dengan Advanced Display Audio 9-inci dengan Wireless Apple CarPlay™ Ciri lain yang unik kepada varian e:HEV RS ialah Power Flow Display yang menyokong pemanduan mesra alam dengan menunjukkan aliran tenaga dalam kereta. Paparan berubah dalam masa nyata mengikut status pemanduan dan boleh diakses melalui audio paparan untuk visual aliran tenaga yang lebih baik.

Memfokuskan pada keselesaan pemanduan dan penumpang, penambahbaikan telah dibuat pada Civic e:HEV RS’s Noise, Vibration dan Harshness (NVH) di mana Active Noise Control (ANC) berfungsi bersama-sama dengan Active Sound Control (ASC) untuk mengurangkan bunyi luar sambil mempertingkatkan bunyi enjin untuk memberikan pengalaman pemanduan yang menarik.

Seperti semua model Honda, Civic e:HEV RS dilengkapi dengan set lengkap ciri keselamatan Honda SENSING yang dipertingkatkan yang termasuk:

  1. Collision Mitigation Braking System (CMBS)
  2. Lead Car Departure Notification (LCDN)
  3. Road Departure Mitigation System (RDM)
  4. Adaptive Cruise Control (ACC)
  5. Low Speed Follow (LSF)
  6. Lane Keep Assist System (LKAS)
  7. Lane Departure Warning (LDW)
  8. Forward Collision Warning (FCW)
  9. Auto High Beam (AHB)

Ciri-ciri lain yang disertakan dalam Civic e:HEV RS ialah Honda LaneWatch, Walk Away Auto Lock, Remote Engine Start, Rear Seat Belt Reminder dan Driver Attention Monitor.

Selain itu, Honda CONNECT ditawarkan dalam Civic e:HEV RS. Honda CONNECT ialah teknologi inovatif yang menggunakan Teknologi Telematik pintar untuk memberikan pelbagai manfaat Safety, Security and Convenience. Fungsi utama Teknologi Telematik dalam Honda CONNECT termasuk Vehicle Diagnostics, Remote Applications, Security Applications, Vehicle Tracking dan Support Services, yang semuanya disasarkan untuk memberikan ketenangan fikiran dan memudahkan akses kepada maklumat kenderaan.

Civic e:HEV RS akan ditawarkan dalam warna Ignite Red, Meteoroid Grey, Platinum White Pearl dan Crystal Black Pearl. Harga atas jalan untuk Civic e:HEV RS ialah RM166,500.00*.

Untuk maklumat lanjut, pelanggan boleh mengunjungi mana-mana daripada 102 pengedar sah Honda di seluruh negara atau hubungi nombor Bebas Tol Honda di 1-800-88-2020 atau log masuk ke www.honda.com.my atau muat turun aplikasi HondaTouch.

Previous post

Tesla Akan Membantu Polis Dengan Penyiasatan Nahas Maut Tesla Di China

Next post

PLUS Keluarkan Cadangan Waktu Perjalanan Pilihan Raya Umum ke-15

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *