Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Geely Memperkenalkan EV Mereka Sendiri Yang Digelar Panda

EV Geely comel ini akan dijual di bawah Geometry

Nampaknya pembeli di China akan mendapat tambahan pilihan dalam pasaran kenderaan elektrik (EV) yang kompak dan comel dan ia digelar sebagai Panda. Ketepikan Fiat, terdapat Panda baharu di China dan kali ini, ia adalah daripada pembuat kereta Geely yang akan menjual EV kecil yang menarik ini di bawah jenama geometry.

Geely-Panda-1n-1.0

Geely EV yang baharu ini ditetapkan untuk debut dengan dimensi 3,065mm panjang, 1,522mm lebar dan 1,600mm tinggi dengan jarak roda 2,015mm. Ini bermakna ia akan berkongsi dimensi yang sama dengan EV terlaris semasa negara, Wuling Hongguang Mini EV.

EV Geely Panda menampilkan keseluruhan bentuk persegi dan lampu depan bulat ringkas. Ia juga tidak menampilkan gril hadapan tradisional. Kereta itu juga mempunyai sedikit trim emas mawar di sekeliling lampu untuk menambah gaya pada keseluruhan pakej. Cermin sayap juga mempunyai kesan gentian karbon padanya untuk menambahkan sedikit kesukanan pada EV yang comel ini.

Tema comel turut hadir pada roda Geely Panda EV ini kerana ia terletak pada roda empat jejari kecil, yang secara kebetulan juga sama dengan Wuling Hongguang EV. Ciri lain yang dikongsi dengan kereta Hongguang ialah hakikat bahawa ia hanya mempunyai dua pintu.

Bahagian belakang Geely Panda EV ini menampilkan lampu segi empat dengan bucu melengkung. Kita juga dapat melihat bahawa bergantung pada tahap trim, kereta itu boleh dimiliki dengan bumbung panoramik yang merangkumi hampir keseluruhan panjang kereta atau ia boleh digelapkan sepenuhnya untuk reka bentuk bumbung yang lebih terapung.

Pada masa ini, Geely Panda EV ini masih belum diumumkan sepenuhnya tetapi adalah selamat untuk mengandaikan bahawa ia sepatutnya menampilkan julat NDEC dan pek bateri yang serupa jika tidak lebih baik yang menggerakkan motor yang menghasilkan angka yang sama seperti Wuling Hongguang EV yang nampaknya pesaing utamanya.

EV Geely Panda baharu kelihatan comel tapi praktikal, mudah-mudahan bahagian dalamannya juga boleh dikatakan praktikal jika tidak, kereta ini mungkin tidak begitu mudah untuk dijual, walau apa pun jika ia tidak laku di China, maka Geely boleh bawa kereta itu untuk dijual di bawah Proton di Malaysia atau jual di bawah salah satu daripada banyak jenama mereka yang lain.

Apakah pendapat anda tentang Geely Panda EV baharu ini? Apakah nama yang Geometri akhirnya akan gunakan?

Maklumat dan gambar terima kasih kepada Carscoops dan artikel penuh mereka di sini.

Previous post

Honda XL750 Transalp Dan EM1 e Electric Moped Serangan 2-Roda Eropah

Next post

Volvo Cars Sertai Pakatan Accelerating To Zero

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *