Bisnes

Bilik Pameran BYD Malaysia Bersiap Sedia Untuk Pembukaan Disember

Ya, ini adalah yang pertama daripada banyak bilik pameran BYD yang akan dibuka di Malaysia.

Kami akan berkongsi majlis perasmian bilik pameran ini yang tinggal beberapa minggu lagi. Jadi, anda akan dapat menempah kereta elektrik atau MPV BYD serba baharu tidak lama lagi kerana dua model BYD pertama yang akan tiba adalah kenderaan mesra keluarga.

Bilik pameran baharu ini akan menjadi sebahagian daripada Sime Darby Auto City yang terletak di Ara Damansara dan kedudukan bilik pameran BYD serba baharu ini akan berada betul-betul di belakang bilik pameran Auto Bavaria yang popular.

Terdapat kemudahan pengecasan bateri yang mencukupi dan juga tempat letak kereta yang luas di hadapan bilik pameran.

Sekiranya anda tidak tahu, BYD dan Sime Darby Motors menandatangani Perjanjian Pengedaran untuk membawa jenama NEV terkemuka dunia ke Malaysia pada bulan September tahun ini dan mereka pantas meneruskan operasi.

Perjanjian itu melibatkan SDM mengedarkan model ATTO 3 dan e6 baharu BYD.

Sekiranya anda tertanya-tanya tentang kemungkinan harga jualan, crossover elektrik padat yang dipanggil Atto 3 (dipanggil ‘Yuan Plus’ di China).

Terdapat ramai rakyat Malaysia yang mahukan EV berharga lebih rendah, berharga antara RM100k hingga RM150k dan BYD Atto 3 ini mungkin jawapannya kerana harga jualannya di Australia adalah kira-kira RM140k.

Tahukah anda bahawa BYD di Singapura diedarkan oleh Sime Darby Motors Singapore? Sementara itu, baru-baru ini kami berkongsi berita bahawa BYD akan memulakan operasi pemasangan di Thailand untuk rantau ASEAN.

Sementara itu, kereta elektrik BYD yang paling laris sekarang ialah BYD Atto 3 yang menggunakan bateri Blade yang lebih besar, iaitu unit 60kW yang menyediakan jarak pemanduan 480km yang baik dan hanya mengambil masa sejam untuk mengecas semula pada pengecas pantas DC .

Menggunakan unit pengecasan isi rumah akan mengambil masa kira-kira 11 jam yang boleh dilakukan dengan mudah sekali yang mana kebanyakan pengguna bandar akan lakukan.

BYD mendakwa bahawa Atto 3 akan menyampaikan jarak pemanduan sejauh 480km dan pecutannya sehingga 100km/j adalah 7.3 saat yang agak baik. Penggunaan tenaga rasminya dinilai pada 14.9kWj/100km.

Atto 3 berfungsi daripada motor pacuan roda masuk tunggal yang menghasilkan tenaga 150kW dan tork 310Nm.

Atto 3 ialah kenderaan bersaiz serdehana dengan panjang 4,455mm dan jarak roda 2650mm. Reka bentuk luaran Atto 3 menggunakan gaya luar kontemporari dengan bahasa reka bentuk ‘Dragon Face 3.0’ BYD

Di dalam Atto 3 anda mendapat paparan media 12.8 inci, yang boleh diputar hingga 90 darjah. Pilihan lain yang boleh dan mungkin disertakan untuk pembeli Malaysia ialah tempat duduk yang dilaraskan secara elektrik, sunroof dan reka bentuk dalaman avant-garde yang menyegarkan.

Keselamatan dan sekuriti untuk Atto 3 ini akan menjadi kompetitif dalam kelas dengan 7 beg udara, ditambah dengan auto emergency braking, front and rear collision warning, lane departure warning, lane assist and rear cross alert.

Waranti kilang Atto 3 BYD akan komprehensif dengan jaminan kereta baharu selama 6 tahun / 150,000km dengan kemungkinan bantuan tepi jalan selama 6 tahun disertakan, manakala Bateri Blade akan dilindungi oleh waranti 8 tahun/160,000km (mana yang lebih dahulu).

Previous post

Mazda Mempersembahkan Pilihan Cat ‘Artisan Red Premium’ Baharu

Next post

PROTON Akan Buka Pusat Alat Ganti Serantau Baharu Di Kuching

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *