Hibrid, Elektrik, Hidrogen

SUV Elektrik Polestar 3 Telah Didedahkan Secara Rasmi

Polestar 3 baharu ini juga dijangka dilancarkan di Singapura pada penghujung 2023

Polestar secara rasmi telah mendedahkan SUV prestasi elektrik Polestar 3 dan jenama itu berkata ia adalah gabungan sempurna antara minimalisme dan kesucian Scandinavia, menjadikannya SUV untuk zaman elektrik. Polestar juga berkata mereka bekerja keras menjadikan SUV ini lebih relevan, responsif dan diingini.

Thomas Ingenlath, CEO Polestar berkata, “Polestar 3 ialah SUV elektrik berkuasa yang menarik minat deria dengan reka bentuk Scandinavia yang tersendiri dan dinamik pemanduan yang sangat baik. Ia membawa jejak pembuatan kami ke peringkat seterusnya, membawa pengeluaran Polestar ke Amerika Syarikat. Kami berbangga dan teruja untuk mengembangkan portfolio kami sambil meneruskan pertumbuhan pesat kami.”

Polestar-3-1.0

Polestar 3 adalah SUV lima tempat duduk yang menghasilkan kuasa 380kW dan tork 910Nm daripada pek bateri 111kWj yang memberikan kereta itu sehingga 610km jarak pemanduan WLTP. Polestar menyenaraikan harga pelancaran rasmi di Jerman pada EUR89,900 yang merupakan tawaran hebat memandangkan tahap tinggi peralatan standard yang disertakan dengan kereta ini.

Polestar 3

Apabila Polestar mengilhamkan Polestar 3, mereka mahu ia menonjol, jadi sebagai tambahan kepada tanda dagangan SUV biasa seperti stance melebar, kereta itu juga menampilkan pengoptimuman aerodinamik lanjutan seperti sayap aero hadapan yang disepadukan ke dalam bonet, aero juga disepadukan ke dalam spoiler belakang dan bilah aero belakang juga.

Bahagian dalam Polestar 3 dibina dengan mengutamakan kemampanan. Ia menampilkan MicroTech yang dikaitkan dengan bio, kulit yang diperakui kebajikan haiwan dan upholsteri bulu yang boleh dikesan sepenuhnya. Ini selaras dengan komitmen jenama untuk mengurangkan jejak karbon dan ketelusannya.

Polestar 3 juga dilengkapi dengan teknologi keselamatan yang meluas seperti Polestar 2. Kereta itu akan dilengkapi dengan lima modul radar, lima kamera luaran dan dua belas penderia ultrasonik luaran serta semua sistem dan ciri keselamatan lain yang dijangkakan sebagai standard. LIDAR pilihan akan tersedia dari S2 2023.

Sistem keselamatan ini dipautkan kepada Platform Kokpit Snapdragon generasi akan datang daripada Qualcomm Technologies, Inc untuk sistem infotainmen, yang merupakan unit pusat 14.5 inci gaya tablet. Unit ini dibangunkan bersama oleh Google untuk menggunakan sepenuhnya semua ciri Android pada sistem infotainmen untuk pengalaman yang lebih lancar dan lancar secara keseluruhan.

Dari segi rupa, masa depan mobiliti elektrik kelihatan baik. Polestar 3 mungkin merupakan kenderaan elektrik (EV) paling menarik pada masa ini terutamanya untuk harganya jadi kami berharap Malaysia juga akan mendapatkan SUV ini tidak lama lagi.

Previous post

Varian Honda Civic 2.0L e:HEV RS Kini Di Malaysia

Next post

Mengapa Bateri Volvo C40 Recharge Tidak Seperti Bateri PHEV Volvo

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *