Trak Pikap, Van, MPV, Bas & Lori

Sinotruck Melancarkan Sebuah SUV Di China

Ini berlaku selepas Sinotruck membeli jenama VGV.

VGV ialah pembuat kereta China yang pada masa ini mengeluarkan empat model, SUV VGV U70, SUV VGV U70 Pro, SUV VGV U75 Plus dan trak pikap VGV VX7 baharu berdasarkan model U75 plus. Jenama itu baru-baru ini menjadi anak syarikat Sinotruck. Salah satu pengeluar trak terbesar di China yang ditubuhkan pada tahun 1930.

VGV telah melancarkan VGV U70 Pro serba baharu dalam empat tahap kemasan berharga daripada RMB77,800 hingga RMB112,800 (USD10,800 hingga USD15,600). Ia juga boleh didapati dalam versi lima atau tujuh tempat duduk. Semua tahap kemasan mendapat petrol turbo 1.5 liter dengan model hujung rendah dalam transmisi manual dengan model mewah dipasangkan dengan transmisi automatik.

Menariknya, versi baharu SUV Sinotruck ini mempunyai sedikit atau tiada perubahan reka bentuk luaran dan juga menggunakan reka letak enjin yang sama. Juga perlu diberi perhatian ialah dua tempat duduk tambahan (pada asasnya menambah baris ketiga pada kereta) akan menambahkan kira-kira RMB2,000 (USD278) kepada harga belian dan ini nampaknya telah ditetapkan di seluruh julat.

SUV Sinotruck ini masih merupakan kereta bersaiz sederhana dan berukuran 4,825mm panjang, 1,870mm lebar dan 1,691mm tinggi. Kereta itu juga mempunyai jarak roda 2,800mm yang bermakna dimensinya juga kekal tidak berubah daripada model keluar. Ini seolah-olah menjadi tema biasa dalam kereta di mana hampir tiada perubahan.

Gril hadapan (juga tidak berubah) SUV Sinotruck ini menampilkan lampu hadapan tajam yang serupa, bampar bersalut krom mendatar dan sejenis garisan berwarna merah berbentuk “A” di hujung bawah. Manakala bahagian belakang kereta ini dilengkapi dengan plat pelindung berwarna perak, spoiler belakang, lampu belakang yang tajam dan bampar untuk menambahkan lagi ceria.

Bagi bahagian dalam, SUV Sinotruck ini menampilkan reka bentuk ringkas, hampir gaya “awal hingga pertengahan 2000-an”. Ia menampilkan skrin hiburan pusat bersaiz 10.25 inci yang lebih kecil dengan penukar gear pada konsol tengah. Paparan tekanan tayar, kamera undur, mod pemanduan salji dan keyless start adalah standard pada kereta ini.

Sinotruck

Model mewah didatangkan dengan bumbung matahari panoramik, paparan pacuan digital LCD 10.25 inci, pintu belakang elektrik, keyless entry, voice recognition, GPS, dan power-folding wing mirrors sebagai standard.

Enjin petrol turbo 1.5 liter yang menjana kuasa SUV Sinotruck ini menghasilkan kuasa 156hp dan tork 215Nm dan kedua-dua varian manual dan automatik adalah dengan enam kelajuan. Semua aras trim kereta ini adalah pacuan roda hadapan dan semua aras trim mempunyai kelajuan tertinggi 175km/j tanpa mengira transmisi.

Maklumat dan imej terima kasih kepada CarNewsChina dan artikel penuh mereka dipautkan di sini.

Previous post

Pelancaran Porsche Macan EV Ditunda Hingga 2024

Next post

SUV BYD ATTO 3 Diberi Penarafan Euro NCAP 5 Bintang

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *