Berita Auto

Subaru Dan Toyota Bersepakat Bina Kereta Yang Lebih Baik Bersama

Inilah sebabnya kami mempunyai Subaru BRZ dan kini EV baharu ini, Solterra.

Apabila pengeluar kereta besar memutuskan untuk bekerja dengan salah satu pengeluar kereta terkecil (dari segi jumlah) di dunia, mesti ada sebabnya.

Ini dia, kenderaan semua elektrik Subaru baharu yang telah dibangunkan bersama Toyota (mungkin masih pengeluar kereta terbesar di dunia).

Ini kini merupakan kenderaan pertama yang dibangunkan bersama Toyota dengan Subaru kerana terdapat kereta sport BRZ yang popular juga.

Sementara itu, menggunakan pengetahuan yang ditanam dengan Platform Global Subaru yang diiktiraf tinggi, Subaru telah bersama-sama membangunkan Platform Global e-Subaru bersama Toyota Motor Corporation sebagai platform khusus BEV.

Inilah sebabnya kami telah melihat ketibaan Toyota bZ4x electric crossover.

Platform Global e-Subaru membolehkan pengalaman pemanduan dengan dinamik pemanduan yang unggul, yang membawa kestabilan tinggi dan pengendalian bertindak balas secara linear kepada operasi stereng pemandu.

Dalam membangunkan Solterra (yang kelihatan seperti versi yang dipertingkatkan daripada pemenang anugerah Subaru XV, BEV pertama jenama yang akan dilancarkan secara global, Subaru menyasarkan untuk melebihi jangkaan pelanggan yang pelbagai untuk BEV dan menjadikannya kenderaan praktikal supaya pelanggan boleh memilihnya dengan selesa dan yakin, kerana kenderaan itu akan menjadi asas kepada BEV masa depan Subaru.

This image has an empty alt attribute; its file name is Subaru-Solterra_center-meter-3.2.webp

Pada masa yang sama, sebagai SUV Subaru, Subaru berhasrat untuk menjadikannya kenderaan yang pelanggan Subaru sedia ada dapat merasakan bahawa ia benar-benar Subaru.

Dengan mengisinya dengan nilai baharu yang boleh ditawarkan oleh BEV dan nilai ‘kenikmatan dan ketenangan fikiran’ yang telah ditanam Subaru selama bertahun-tahun, Solterra telah dibina sebagai SUV tulen dalam pakej mesra alam yang boleh digunakan dengan ketenangan minda seperti model Subaru SUV sedia ada.

Gril heksagon berbentuk lancar mengekspresikan kecekapan tenaga sebuah BEV. Badan dengan paksi mendatar bermula dari heksagon itu dan spatbor dinamik yang menonjol keluar dari dalam menunjukkan kekuatan sebagai SUV.

Panel instrumental rendah dan meter atas, yang pertama untuk Subaru, terletak pada panel instrumental dan boleh dilihat di atas stereng merealisasikan bahagian dalam yang luas.

Pek bateri berkapasiti tinggi diletakkan di bawah lantai kerana ia adalah BEV, dan dengan menggunakan bateri itu sebagai sebahagian daripada struktur, pusat graviti yang rendah serta kekuatan dan ketegaran badan yang tinggi direalisasikan.

Sistem AWD Subaru

Subaru Solterra menggunakan sistem baharu yang memacu roda hadapan dan belakang dengan motor berasingan. Mengambil kesempatan daripada kepakaran dalam teknologi AWD dengan tepat mengawal empat tayar yang terkumpul Subaru selama bertahun-tahun, tindak balas tangkas motor elektrik dan pengagihan daya penggerak yang fleksibel antara hadapan dan belakang, Solterra menggunakan sepenuhnya cengkaman empat roda dan menawarkan pemanduan dengan keyakinan dan peace of mind.

Seperti model SUV Subaru yang lain, Solterra menampilkan sistem kawalan X-MODE AWD yang meningkatkan rasa keselamatan di jalan yang kasar. Dengan menambah fungsi Grip Control baharu, yang membolehkan kenderaan berjalan pada kelajuan malar sambil menstabilkan kenderaan walaupun di jalan yang kasar, keupayaan itu dipertingkatkan lagi.

Subaru-Solterra_rear-view-1.0

Dengan mencipta bentuk rangka setiap bahagian badan dan mengoptimumkan kekuatan bahan, Subaru Solterra mencapai pengurangan berat dan keselamatan perlanggaran yang unggul pada masa yang sama.

Sekiranya berlaku perlanggaran, struktur yang memindahkan beban ke pelbagai rangka badan dengan cekap menyerap tenaga perlanggaran. Ia melindungi bukan sahaja penumpang kenderaan, tetapi juga melindungi peralatan voltan tinggi dalam BEV.

Previous post

Pembeli Kereta Terpakai Terima Faedah Waranti Lanjutan

Next post

Edisi Ulang Tahun Ke-75 Range Rover Defender Dilancarkan

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *