Berita Auto

Mazda CX-3 2022 Baharu Diperkenalkan – Harga Dari RM107,870

Mazda CX-3 baharu kini turut menawarkan pilihan enjin baharu

Mazda CX-3 sentiasa menjadi kereta yang mewakili keindahan reka bentuk yang elegan, keremajaan yang riang dan rasa pengembaraan. Ia adalah SUV kompak yang ditujukan kepada generasi yang lebih muda dan lebih aktif dan kini untuk 2022, Mazda meningkatkannya dengan tiga varian dan harga baharu pasti mengujakan.

2022-Mazda-CX-3-4.2

Selain daripada Mazda CX-3 2.0L GVC biasa, Mazda telah menambah dua varian baharu kali ini, iaitu varian SKYACTIV-G 1.5L Core dan varian SKYACTIV-G 2.0L Core, yang kedua-duanya adalah pacuan dua roda dan ditujukan kepada mereka yang ingin menikmati pengalaman pemanduan Jinba-ittai Mazda dengan lebih penjimatan bahan api.

Pilihan 1.5L baharu Mazda CX-3 menghasilkan kuasa 114hp dan tork 149Nm serta dipadankan dengan transmisi automatik 6-kelajuan SKYACTIV-Drive. CX-3 baharu juga mendapat manfaat daripada teknologi Kawalan Penvektoran G / G-Vectoring Control (GVC) Mazda untuk menambah kestabilan dan keyakinan di pelbagai jenis jalan.

Varian Mazda CX-3 2.0L High yang merupakan model spesifikasi teratas kekal tidak berubah berharga RM131,359 manakala varian 2.0L Core spesifikasi pertengahan dijual pada harga RM118, 159 dan model asas varian Teras 1.5L Core berharga RM107, 870, semua harga ini adalah on-the-road tanpa harga insuran untuk Semenanjung Malaysia.

Mazda juga telah mengemas kini barisan warna untuk semua Mazda CX-3 baharu yang kini merangkumi enam warna cantik, iaitu Snowflake White Pearl, Soul Red Crystal, Jet Black, Machine Grey, Polymetal Grey dan Platinum Quartz.

CX-3 baharu akan menjadi unit CBU yang diimport dari Thailand dan kini dibuka secara rasmi untuk tempahan. Ia juga akan datang dengan Waranti Pengeluar selama 5 tahun serta penyelenggaraan percuma selama 5 Tahun, ini berlangsung selama 5 tahun atau 100,000km, yang mana dahulu.

Adakah anda teruja dengan pilihan enjin baharu dalam Mazda CX-3? Apabila pengeluar membuat kereta lebih mudah diakses, itu sebagai kemenangan dan kini dengan tanda harga yang lebih murah dan enjin yang baharu dan lebih cekap, lagi ramai yang akan memilih kereta ini.

Tentang Prima Merdu dan Bermaz Motor Sdn Bhd

Prima Merdu Sdn Bhd ialah pengimport tunggal dan eksklusif kenderaan Mazda di Malaysia. Bermaz Motor Sdn Bhd, tersenarai di bawah Bermaz Auto Berhad (dahulunya dikenali sebagai Berjaya Auto Berhad), ialah pengedar eksklusif kenderaan dan alat ganti Mazda di Malaysia.

Barisan Kenderaan Mazda yang Diedarkan:
SUV – Mazda CX-3, Mazda CX-30, Mazda CX-5, Mazda CX-8 dan Mazda CX-9
Sedan/Hatch – Mazda2, Mazda3 dan Mazda6
Kenderaan Elektrik – Mazda MX-30
Roadster – Mazda MX-5
Pickup – Mazda BT-50

Previous post

Audi R8 V10 GT RWD Adalah Penghormatan Kepada Model R8

Next post

BYD Menyewakan Kereta Mereka Di Eropah. Malaysia Bagaimana?

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *