Berita Auto

Lexus LC 500h Mungkin Sesuai Untuk Jutawan Malaysia

Lexus LC 500h mungkin kereta yang sesuai untuk jutawan warga mas Malaysia.

Lexus LC 500 ialah salah satu kereta binaan terbaik dan reka bentuk terbaik yang pernah ada. Jika anda berada di pasaran untuk pengembara besar, tidak ada persoalan bahawa LC harus anda pertimbangkan. Terdapat hanya satu dua masalah. Masalah pertama ialah ada banyak pilihan lain pada titik harga itu. Masalah kedua ialah ia satu-satunya dengan enjin 5 liter dalam segmen itu. Jadi walaupun hujahnya adalah ‘nothing will break because it’s a Lexus’, pemilik masih perlu membelanjakan kira-kira RM11,000 setahun hanya untuk memandunya secara sah.

Untuk tahun 2023, kami mempunyai rangkaian kuasa Lexus LC baharu yang diperkenalkan – Hibrid 3.5L V6. Ia masih mengandungi lencana ‘500’, tetapi memakai ‘h’ kecil pada penghujungnya. Jika Lexus Malaysia memperkenalkan varian INI dengan powertrain 8 tahun dan waranti bateri yang bagus, akhirnya Dato’ Sri yang sudah berusia boleh memiliki kereta mewah yang selesa dan mewah. Ia tidak over seperti AMG GT R, ia tidak memaksa anda untuk memandu lebih laju seperti BMW M850i, dan tidak seperti 911 Carrera S, anda tidak akan kecewa dengan membeli salah satu daripada varian yang lebih murah.

Sebaliknya, anda akan mempunyai karya kejuruteraan Jepun yang tidak dapat dinafikan selesa, cantik dan dibina dengan baik yang menyedut bahan api pada kebanyakan masa, tetapi masih mempunyai kuasa yang cukup untuk memberikan senyuman di wajah anda pada hujung minggu.

Teknikal

Lexus LC 500h didatangkan dengan sistem Hibrid Berbilang peringkat yang menggandingkan motor petrol dengan dua motor elektrik.

Enjin petrol ialah 3.5L V6 dengan suntikan bahan api terus D-4S dan Dwi VVT-i. Apa yang sangat mengagumkan ialah penghantaran. Ia memadankan CVT jenis planet dengan automatik 4-kelajuan yang unik, membolehkan 10 nisbah hadapan dengan kawalan manual melalui pengalih dayung. Dalam mod automatik, kawalan anjakan AI memadankan pemilihan gear dengan keadaan pemanduan dan input pemandu. LC 500h juga boleh dipandu tanpa menggunakan setitik bahan api dalam mod elektrik tulen sehingga 140km/j. Kuasa datang daripada bateri litium-ion ringan yang muat di antara ruang bagasi dan tempat duduk belakang. Jumlah keluaran sistem ialah 354hp.

Sudah tentu, itu tidak sehebat LC 500 dengan enjin 5.0L V8, tetapi fikirkan tentang penjimatan jangka masa panjangnya. Kemas kini lain pada model 2023 termasuk menala kenderaan agar sejajar dengan Lexus Driving Signature baharu, kemas kini pada sistem infotainmen dan kemas kini Advanced Driver Assist System.

Previous post

Mengapa Bateri Volvo C40 Recharge Tidak Seperti Bateri PHEV Volvo

Next post

Pembeli Kereta Terpakai Terima Faedah Waranti Lanjutan

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *