Trak Pikap, Van, MPV, Bas & Lori

Hyundai Staria 10 Tempat Duduk Dilancarkan -Daripada RM180,000

Hyundai Staria ialah kenderaan 10 tempat duduk paling serba boleh jenama itu.

Tahun lepas Hyundai Grand Starex telah dihentikan dan ia meninggalkan kekosongan dalam segmen people mover yang luas Hyundai tetapi, Hyundai-Sime Darby Motors (HSDM) baru sahaja melancarkan Hyundai Staria serba baharu, penuh ciri dan sangat luas yang dikatakan Hyundai direka berdasarkan sebuah kapal angkasa.

Staria-10-Seater-4.2
(Dari kiri) Encik Low Yuan Lung, Pengarah Urusan Hyundai-Sime Darby Motors (HSDM) dan Encik Jeffrey Gan, Pengarah Urusan Peruncitan dan Pengedaran Sime Darby Motors di pelancaran Hyundai Staria 10-kerusi.

Direka bentuk untuk keluarga besar dan perniagaan dari mula, MPV Hyundai 10 tempat duduk ini mempunyai susun atur empat baris 2-3-2-3 dan mempunyai storan yang mudah serta penggunaan ruang yang cekap untuk memastikan keselesaan maksimum walaupun untuk 10 penumpang sekali gus. Tempat duduk gelongsor juga boleh dilipat ke bawah untuk memberi lebih banyak ruang untuk bagasi atau kargo.

En. Low Yuan Lung, Pengarah Urusan HSDM berkata, “Staria dan terutamanya 10 tempat duduk direka untuk menampung pelbagai gaya hidup dan keperluan perniagaan. Ruang dalaman dan fungsinya bertujuan untuk mengubah cara orang mengalami pegembaraan dalam kereta dan memberikan fleksibiliti penggunaan yang lebih besar untuk keperluan mereka.”

Hyundai Staria kelihatan agak kecil di luar dari jauh tetapi terbukti berkadaran besar di bahagian dalam. Ia adalah reka bentuk yang tidak konvensional pasti, tetapi yang hebat. Ia benar-benar kelihatan seperti kapal angkasa seperti yang dicadangkan oleh temanya.

Reka bentuk papan pemuka sangat unik di mana paparan pemacu digital 10.25 inci dipasang seperti skrin infotainmen di atas stereng dan skrin infotainmen 8 inci terletak dengan kemas di antara butang fizikal (terima kasih Hyundai, kami sangat menyukai butang fizikal kami) dalam konsol tengah yang dibungkus dengan cekap sekali.

Selain itu, Hyundai Staria mungkin kenderaan paling serba boleh yang pernah dihasilkan oleh jenama itu berkat penggunaan ruang yang cekap berukuran 5,253mm panjang, 1,997mm lebar dan 1,990mm tinggi dengan jarak roda 3,273mm tetapi ia masih mempunyai kemudahan pintu masuk kerana ia tidak terlalu tinggi dari tanah.

Di tengah-tengah raksasa ini ialah enjin diesel 2.2 liter CRDi Hyundai yang sudah dikenali dan diuji yang mengeluarkan kuasa 177Ps dan tork 431Nm dengan pengecas turbo air-cool yang dipasangkan dengan transmisi automatik 8-kelajuan. Ia juga dilengkapi dengan suite lengkap ciri keselamatan Hyundai Smartsense tetapi hanya pada varian terpilih.

Lawati pengedar Hyundai terdekat anda atau laman web rasmi Hyundai yang dipautkan di sini untuk mengetahui lebih lanjut tentang Hyundai Staria atau mana-mana model Hyundai yang lain hari ini.

Previous post

BYD Menyewakan Kereta Mereka Di Eropah. Malaysia Bagaimana?

Next post

Mercedes-Benz A-Class Family Dapat Facelift Untuk Model Tahun 2023

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *