Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Tesla Roadster 2022 Bermula Dari USD200,000

Patut ada Tesla Roadster Edisi Terhad sekali.

Kereta yang anda lihat dalam gambar di bawah ialah Tesla Roadster 2022 serba baharu dalam warna lumba hijau gelap British. Tesla mendakwa kereta ini akan dijual pada harga USD200,000 dan terdapat juga model edisi terhad yang dipanggil Founders Series yang akan menelan kos tambahan USD50,000 tetapi bilakah kereta ini akan dikeluarkan?

Tesla-Roadster 1.0

Sebelum itu, mari kita mulakan dengan mengimbas kembali masa yang lampau. Tesla Roadster yang asal telah dilancarkan pada tahun 2008 dan terus terang ia adalah kereta yang benar-benar menunjukkan kepada dunia potensi jenama Tesla. Ia pantas dan walaupun secara subjektif ia mungkin tidak kelihatan terbaik, ia masih merupakan kereta yang kacak.

Fast forward ke hari ini dan peminat Tesla Roadster masih menggaru kepala tertanya-tanya di mana Roadster baharu itu. Ini kerana Roadster dijadualkan untuk kembali pada 2021 sebagai kereta generasi kedua tetapi kami masih belum menerimanya. Kami juga boleh membuat kesimpulan bahawa Roadster baharu akan lebih menarik daripada model keluar.

Daripada rupa kereta, kita boleh mengandaikan bahawa Tesla akan menambah dua tempat duduk belakang pada Tesla Roadster 2022 baharu berbanding Roadster asal yang hanya mempunyai dua tempat duduk. Lebih-lebih lagi, reka bentuk telah menjadi lebih baik dan lampu hadapan yang ramping serta tajam serta bentuk keseluruhannya merupakan peningkatan yang besar berbanding model sebelumnya.

Kami mengandaikan bahawa pasti akan terdapat beberapa alat tambah pilihan seperti roda berbeza, kemasan dalaman gentian karbon atau kit badan aero tetapi kita janganlah terlalu mengharap. Lagipun, kita masih tidak tahu sama ada kita akan melihat kereta ini sebelum akhir tahun ini.

Tesla-Roadster-2.0

Walaupun benar bahawa kami sepatutnya mendapatkan Tesla Roadster pada tahun 2022, pengeluaran kereta itu telah mengalami beberapa komplikasi akibat isu kekurangan rantaian bekalan. Itu adalah malang kerana ia bermakna pengeluaran kenderaan elektrik (EV) yang dinanti-nantikan ini akan ditangguhkan sekali lagi.

Ini bermakna, lebih berkemungkinan daripada tidak, kami mungkin hanya akan melihat Tesla Roadster yang serba baharu pada tahun 2023, secara idealnya kami ingin melihatnya pada awal tahun, tetapi janganlah berharap sangat. Sebaliknya saya menganggap ia akan menjadi lebih dekat dengan pertengahan tahun tetapi mungkin saya silap dan kita mungkin dapat melihatnya pada akhir tahun ini.

Dengan Ketua Pegawai Eksekutif Tesla, Elon Musk, bercakap besar tentang prestasi gilanya dan peningkatan besar dalam kereta, syarikat itu mengalami tekanan besar untuk menunaikan janji dia, isu rantaian bekalan hanya akan memburukkan lagi keadaan jadi jika Tesla berjaya, kereta akan benar-benar mengejutkan apabila ia akhirnya dikeluarkan.

Previous post

Edisi Ulang Tahun Ke-75 Range Rover Defender Dilancarkan

Next post

Toyota Veloz Dilancarkan Di Malaysia Dengan Harga RM95,000 

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *