Berita Auto

Edisi Ulang Tahun Ke-75 Range Rover Defender Dilancarkan

Pilihan hibrid juga tersedia untuk Defender klasik dan moden ini.

Range Rover Defender pertama kali dilancarkan pada tahun 1948 dan sejak itu, jentera cantik ini boleh dilihat hampir di mana-mana. Tahun depan menandakan ulang tahun ke-75 Defender ikonik dan untuk meraikannya, Range Rover memberikan kami Defender Edisi Terhad ke-75 berdasarkan kereta Series 1 yang asal dengan pilihan hibrid juga tersedia.

Defender-75th-Anni-Edition-4.0

75th Limited Edition Defender ini juga akan ditawarkan dalam kedua-dua reka bentuk badan 90 dan 110 dengan 90 dalam versi dua pintu dan pendek manalala 110 ialah versi empat pintu yang lebih panjang. Kereta ini juga akan didatangkan dalam warna Grasmere Green yang unik, merupakan salah satu warna Defender pertama yang didedahkan di Amsterdam Motor Show.

Tema hijau diteruskan di bahagian dalam dengan bahagian dalam menampilkan bar hijau pada papan pemuka dengan perkataan “DEFENDER” di bahagian penumpang bersama-sama dengan beberapa elemen hijau hadir pada papan pintu. Selain itu, bahagian dalam boleh dikatakan serba hitam dan menampilkan reka bentuk yang bersih dan moden.

Satu ciri luaran yang menarik ialah tayar ganti yang dipasang pada bahagian belakang Defender 75th Edisi Terhad yang menampilkan rim hijau sepenuhnya yang sepadan dengan warna luaran. Itu menunjukkan perhatian yang sangat baik terhadap perincian dan secara keseluruhan, kereta kelihatan hebat.

Selain daripada itu, Defender 75th Limited Edition baharu turut disertakan dengan pilihan enjin hibrid sebagai tambahan kepada pilihan diesel biasa. Ini ialah enjin hibrid ringan P400e dan menambah satu lagi lapisan kemodenan pada SUV yang kelihatan klasik (hanya di luar sahaja).

Defender 75th Anni Edition 1.0

Pilihan enjin P400e pada Defender 75th Edisi Terhad menampilkan enjin pengecas turbo empat silinder 2.0 liter dibantu oleh motor elektrik yang mengeluarkan kira-kira 404Ps kuasa dan 640Nm tork kepada keempat-empat roda dan dipasangkan dengan kotak gear automatik 8-kelajuan.

Sememangnya sebagai Range Rover yang baharu, Defender 75th Edisi Limited dilengkapi dengan beberapa kemudahan moden seperti skrin infotainmen tengah 11.4 pivi Pro inci serta pengecas wayarles, Configurable Terrain Response, 3D Surround Camera dan beberapa lampu depan LED yang nampak cool.

 Defender 75th Edisi Terhad juga menampilkan Sistem Bunyi Meridian premium bersama-sama dengan semua keselamatan biasa dan sistem ADAS yang diharapkan daripada Range Rover berspesifikasi tinggi. Lagipun kereta edisi terhad ini berasaskan varian HSE dengan spesifikasi tertinggi.

Apakah pendapat anda tentang Defender 75th Limited Edition ini?

Previous post

Subaru Dan Toyota Bersepakat Bina Kereta Yang Lebih Baik Bersama

Next post

Tesla Roadster 2022 Bermula Dari USD200,000

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *