Hibrid, Elektrik, Hidrogen

BYD Dan Sime Darby Motors Mulakan Operasi Perniagaan Di Malaysia

Sime dan BYD telah menandatangani Perjanjian Pengedaran untuk membawa jenama NEV terkemuka dunia ke Malaysia.

Sime Darby Motors (SDM) Malaysia, baru sahaja menandatangani Perjanjian Pengedaran dengan BYD, pengeluar kenderaan tenaga baharu (NEV) yang terkemuka di dunia.

Tidak menghairankan kerana pada Julai tahun ini dsf.my adalah yang pertama berkongsi berita bahawa BYD akan datang ke Malaysia dan dengan kerjasama Sime Darby Motors.

Ini akan menanda kemasukan kenderaan elektrik (EV) BYD untuk pasaran kereta penumpang Malaysia, dengan SDM sebagai pengedar.

SDM Malaysia dan BYD merasmikan perkongsian itu pada majlis menandatangani perjanjian antara Jeffrey Gan, Pengarah Urusan Peruncitan dan Pengedaran Sime Darby Motors Malaysia, dan Eagle Zhao, Pengarah Urusan BYD Malaysia Sdn Bhd dan PT. BYD MOTOR INDONESIA.

Diadakan di Sime Darby Motors City di Ara Damansara, majlis itu disaksikan oleh Andrew Basham, Pengarah Urusan Sime Darby Motors, dan Liu Xueliang, Pengurus Besar Bahagian Jualan Auto BYD Asia Pasifik.

Perjanjian itu akan melibatkan SDM mengedarkan model ATTO 3 dan e6 baharu BYD.

Sekiranya anda tertanya-tanya tentang kemungkinan harga jualan, crossover elektrik padat yang dipanggil Atto 3 (dipanggil ‘Yuan Plus’ di China).

Terdapat ramai masyarakat Malaysia yang mahukan EV berharga lebih rendah, berharga antara RM100k hingga RM150k dan BYD Atto 3 ini mungkin jawapannya kerana harga jualannya di Australia adalah kira-kira RM140k. .

Tahukah anda bahawa BYD di Singapura diedarkan oleh Sime Darby Motors Singapore? Sementara itu, baru-baru ini kami berkongsi berita bahawa BYD akan memulakan operasi pemasangan di Thailand untuk rantau ASEAN.

Andrew Basham berkata, “Selaras dengan komitmen kami untuk menggalakkan penggunaan EV di kalangan rakyat Malaysia, kami berbesar hati mengalu-alukan BYD ke dalam jenama stabil bertaraf dunia kami, membolehkan kami terus mengembangkan saluran paip model EV kami. BYD ialah pengeluar kenderaan tenaga baharu yang terkemuka di dunia dan perkongsian ini akan membawa kepakaran BYD ke pasaran Malaysia melalui rangkaian luas model EV.

Kerjasama kami dengan BYD adalah salah satu langkah yang diambil oleh Sime Darby Motors ke arah matlamat kami untuk menjadi peneraju dalam EV. Ini juga sejajar dengan usaha kerajaan Malaysia ke arah mobiliti rendah karbon.”

Liu Xueliang mengulas, “Malaysia adalah pasaran utama untuk pengembangan kami, kerana terdapat peluang besar untuk ekosistem EV berkembang dan berkembang. Memandangkan rekod prestasinya yang terbukti dan kehadirannya yang mantap dalam sektor automotif di rantau Asia Pasifik, kami berharap dapat bekerjasama dengan Sime Darby Motors untuk memenuhi permintaan EV Malaysia yang semakin meningkat.”

Terdapat ramai rakyat Malaysia yang mahukan EV berharga lebih rendah, berharga antara RM100k hingga RM150k dan BYD Atto 3 ini mungkin jawapannya.

Tahukah anda bahawa BYD di Singapura diedarkan oleh Sime Darby Motors Singapore yang bermaksud penjaga jenama baharu untuk BYD di Malaysia ialah Sime Darby Motors Malaysia.

Previous post

Yamaha YZF-R25 2022 Dapat ABS, Lampu Isyarat LED, Warna Baharu

Next post

Penghantaran DHL Express Guna 6 Van Elektrik Di Lembah Klang

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *