Hibrid, Elektrik, Hidrogen

SUV Skyworth HT-i Dilancarkan Di China Dengan Harga Dari USD21,100

Kini pula SUV dengan jarak hebat dan harga yang berpatutan.

Pengeluar kenderaan elektrik (EV) China, Skyworth Auto baru sahaja melancarkan SUV Skyworth HT-i serba elektrik mereka. Ia adalah peningkatan semula daripada Skyworth EV6 yang akan keluar dan setakat ini telah menerima 14,718 pra-pesanan. Ia boleh didapati dalam tujuh tahap trim berbeza antara RMB146,800 hingga RMB242,800 atau antara USD21,100 hingga USD35,000.

Skyworth HT-i dilengkapi dengan sistem hibrid daripada rakan pembuat kereta China, BYD yang dikenali sebagai DM-i dan sama seperti BYD, Skyworth Auto juga merancang untuk mengeksport kenderaan mereka ke seluruh dunia tetapi mereka bermula kecil dan hanya menyasarkan untuk menjual 30,000 unit kenderaan pada 2022 dengan kira-kira 4,000 daripadanya adalah jualan di luar negara.

Selaras dengan ini, jenama itu telah mengumumkan strategi “2314” mereka di mana nombor 2 menandakan model semua elektrik dan hibrid mereka, manakala nombor 3 menunjukkan tiga platform kenderaan mereka, platform AE, BE dan CE, dengan kenderaan CE pertama akan dilancarkan pada 2025 dan nombor 14 mewakili 14 produk baharu jenama itu akan dilancarkan.

Kereta pertama yang akan dilancarkan dengan platform CE ialah kod coupe bernama EA7 dan dianggarkan berharga sekitar RMB200,000 hingga RMB300,000 (USD30,250 hingga USD45,380) manakala kereta pertama berdasarkan platform AE ialah kod dinamakan AE3. Skyworth juga memberi jaminan kepada kami bahawa semua model EV mereka juga akan datang dalam versi Hibrid Plug-In (PHEV).

Skyworth HT-i didatangkan 4,720mm panjang, 1,908mm lebar dan 1,701mm tinggi dan mempunyai jarak roda 2,800mm dan kelihatan sangat besar menguasai lebih banyak kehadiran di jalan raya dan mempunyai ciri yang matang dan reka bentuk sporty.

Skyworth HT-i menampilkan dual five spoke wheels, lampu hadapan panjang dan tajam yang membentuk huruf “T” apabila dinyalakan dan sisipan berbentuk “L” pada hujung bawah fascia hadapan dengan perkataan “Skyworth” tertera jelas di bahagian tengah gril hadapan dan diletakkan pada jalur lampu belakang yang menghubungkan dua lampu belakang.

Bagi bahagian dalaman, ia adalah biasa, dengan reka bentuk yang bersih dan minimalis, paparan pemandu digital 12.3 inci yang berwarna-warni dan jelas, skrin infotainmen tengah 12.8 inci, sensor letak kereta belakang, kemasukan tanpa kunci, alat mula jauh, sistem keselamatan dengan adaptive cruise control, lane departure warning dan lane keep assist. Semua ciri yang sudah memang diharapkan.

Tempat duduknya diperbuat daripada kulit dan suede dan tempat duduk hadapan dilengkapi dengan sandaran kepala penerbangan manakala Skyworth HT-i dikuasakan oleh motor elektrik dan enjin 1.5 liter aspirasi semulajadi yang mengeluarkan kuasa maksimum 81kW dan tork puncak 135Nm manakala motor elektrik memastikan jarak pelayaran elektrik tulen sejauh 205km.

We got this information from CarNewsChina and their original article on the Skyworth HT-i is linked here.

Maklumat daripada CarNewsChina dan artikel asal mereka tentang Skyworth HT-i dipautkan di sini.

Previous post

Barchetta HP Pagani Zonda Dimusnahkan Pemilik Cuai

Next post

Toyota GR Corolla Edisi Morizo Adalah Corolla Berprestasi Paling Unggul

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *