Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Supercar Semua Elektrik GAC Aion Hyper SSR Diumumkan Untuk China

Supercar ini didakwa boleh memecut dari 0 hingga 100 dalam masa kurang dari 2 saat.

Guangzhou Auto Corporation (GAC) ialah pembuat kereta China yang mempunyai usaha sama dengan jenama lain seperti Toyota dan banyak lagi sambil turut mempunyai jenama mereka sendiri. Salah satu jenama milik sendiri ini ialah GAC Aion, yang diasaskan pada 2017 dan memberi tumpuan sepenuhnya kepada kenderaan elektrik (EV). Memperkenalkan tawaran terbaharu jenama itu, GAC Aion Hyper SSR.

Syarikat itu memperkenalkan GAC Aion Hyper SSR seiring dengan reka bentuk semula logo mereka dan ia merupakan kereta super pertama jenama itu dengan masa pecut abad yang didakwa hanya 1.9 saat dengan kuasa yang dituntut 1,225hp meletakkannya pada tahap yang sama dengan Rimac Nevera. Jika ini benar, kereta ini akan benar-benar mengagumkan.

Selain itu, GAC Aion Hyper SSR dikatakan ditawarkan dalam dua varian, pacuan roda belakang dan versi pacuan empat roda dengan yang kedua mempunyai masa pecutan 0 hingga 100 dalam 1.9 saat. Versi pemandu roda belakang sepatutnya perlahan sedikit dan buat masa ini, bilangan motor di dalam kereta masih tidak jelas.

Walaupun merupakan kereta yang sangat laju, GAC Aion Hyper SSR tidak kelihatan terlalu aneh. Kalau apa pun, ia sebenarnya kelihatan seperti kereta super lain di pasaran, kecuali lampu depan yang lebih panjang. Perkara-perkara lain seperti pintu sayap camar memang menambah keindahan kereta ini dan ya, ringkas itu cantik.

Selain itu, tema kesederhanaan ini diteruskan pada bahagian dalam GAC Aion Hyper SSR, menampilkan paparan pemacu digital 8.8 inci dan skrin infotainment tengah 14.6 inci dan tidak banyak yang lain, konsol tengah yang bersih dan terbuka menjadikan kereta kelihatan lebih besar daripada yang sebenarnya walaupun, ia bukanlah sebuah kereta, dalam erti kata, kecil.

Selain itu, GAC Aion Hyper SSR dibina terutamanya daripada gentian karbon dan malangnya untuk seluruh dunia, ia nampaknya hanya model khusus China. Walau apa pun, ia jauh lebih murah daripada mana-mana supercar lain dengan spesifikasi yang sama.

GAC Aion Hyper SSR berharga 1.28 juta yuan (USD183,300) untuk versi pacuan roda belakang dan 1.68 juta yuan (USD240,000) untuk varian “ultimate” yang laju gila itu.

Apakah pendapat anda tentang GAC Aion Hyper SSR ini? Untuk julat harga ini, ia akan menjadi supercar definitif baharu dan amat berharap semua pengeluar mengambil perhatian tentang kereta ini dan mula menetapkan harga kenderaan mereka dengan lebih kompetitif.

Maklumat daripada autoevolution.com dan keluaran terperinci penuh mereka dipautkan di sini. Terima kasih autoevolution.com untuk maklumat dan imej.

Previous post

Mitsubishi Xpander Kekal Best Seller Walaupun Saingan Hebat

Next post

Porsche AG Mahu Jadi Syarikat Awam Semasa Krisis Tenaga Eropah

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *