Kemalangan / Rosak / Recall

Senator Kononnya Merempuh Pokok Dengan Porsche 911 GT3 RSnya

Betul atau tidak? Ramai yang percaya kereta itu milik seorang senator tetapi dia menafikannya.

Satu lagi kemalangan, kali ini di sekitar Damansara membabitkan Porsche 911 GT3 RS yang kononnya berharga RM1.77 juta, dan didakwa milik Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Ketua dan Senator Bahagian Subang, Datuk Arman Azha Abu Hanifah. Jadi apa sebenarnya yang berlaku di sini?

Porsche 911 GT3 RS ini viral di Internet (surprise, surprise) selepas dikatakan terbabas dan merempuh sebatang pokok. Terdapat beberapa laman web yang mendakwa dengan pastinya bahawa kereta itu sememangnya milik Datuk Arman Azha Abu Hanifah tetapi dia menafikannya malah telah mengancam tindakan undang-undang.

Terdapat juga video di YouTube menunjukkan seseorang yang mirip senator itu tetapi, kualiti video itu terlalu rendah untuk pastikan jadi buat masa ini, nampaknya tiada siapa yang boleh mengesahkan atau menafikan dengan tepat bahawa Porsche 911 GT3 RS dimiliki Datuk Arman.

Carian di YouTube akan menunjukkan kepada anda video tersebut tetapi semua pembaca dinasihatkan jangan membuat sebarang dakwaan atau andaian tentang perkara ini kerana Datuk Arman menyatakan, “Ini semua hanyalah khabar angin. Saya boleh menyaman mereka. Malah, saya akan menghantar surat undang-undang kepada portal yang mendakwa saya sebagai pemilik Porsche.”

Kemalangan ini dilaporkan oleh thevibes.com dan kenyataan mereka tentang amaran yang dikeluarkan oleh Datuk Arman Azha Abu Hanifah dipautkan di sini.

Beliau enggan mengulas dan menyerahkan perkara itu kepada polis untuk menyiasat. Kami rasa kita semua harus melakukan perkara yang sama memandangkan maklumat awam hanya menunjukkan Porsche 911 GT3 RS melencong dari jalan dan itu sahaja, selebihnya hanyalah khabar angin jadi tiada siapa yang benar-benar boleh mengatakan sama ada ia tepat atau tidak.

Kami telah mengemukakan kebimbangan kami terhadap teknologi moden yang mendatangkan lebih banyak kemudaratan daripada kebaikan, dan kami percaya bahawa kita hidup dalam zaman di mana teknologi sentiasa disalahgunakan dan ini sememangnya contoh yang baik. Dengan itu mungkin lebih baik kita berundur selangkah sekarang.

Jadi, kami tahu Porsche 911 GT3 RS ini tergelincir dari jalan berhampiran Damansara, video dalam talian nampaknya menunjukkan seorang lelaki yang mirip Datuk Arman Azha Abu Hanifah berdekatan kereta tetapi kami tidak tahu sama ada itu dia dan kami tahu bahawa Datuk Arman telah mengancam tindakan undang-undang dan mengatakan khabar angin dia memiliki kereta itu adalah khabar angin.

Porsche 911 GT3 RS

Ingatlah untuk sentiasa memandu dengan selamat dan bertanggungjawab. Sesiapa yang terlibat dalam kemalangan ini bernasib baik kerana tidak ada berita mengenai sesiapa yang cedera parah atau terbunuh tetapi lebih baik selamat daripada menyesal.

Previous post

EV AITO M5 Huawei Dapat 30,000 Tempahan Semasa Pelancaran

Next post

Petronas Setel Dipermudahkan Dengan 'Pengisian Satu Ketik'

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *