Bisnes

Proton Buka Pusat Servis Yang Ke-149 Di Malaysia

Bilik pameran Proton Kota Bharu ini merupakan pusat 3S/4S ke-149 bagi pengeluar kereta nasional ini.

Proton telah berkempen pengembangan sejak Geely menjadi rakan strategik asing mereka. Syarikat itu hari ini mengumumkan bahawa ia telah membuka pengedar Proton baharu – Harima Auto Mobil di Kota Bharu. Pusat 4S baharu ini adalah pusat 3S/4S yang ke-149 Proton di negara ini. Harima Auto ialah salah satu pengedar yang komited untuk menaik taraf bilik pameran mereka pada tahun 2018.

Proton-4S-centre-Harima-1.0

Sebagai peringatan, pusat 3S ialah pusat yang mengendalikan jualan, servis dan alat ganti. Pusat 4S menambah perkhidmatan badan & cat pada senarai.

“Apa yang paling penting ialah pelanggan gembira mengunjungi pengedar untuk membeli kereta baharu. Sebaik sahaja mereka telah membelinya, adalah tanggungjawab kami untuk memastikan mereka menghantar semula kereta mereka kepada kami untuk servis berkala. Bagaimanapun, Harima merasakan tahap kepuasan pelanggan yang diperlukan tidak dapat dicapai jika kami terus beroperasi sebagai bilik pameran kecil tanpa kemudahan yang diperlukan, justeru, keputusan untuk beroperasi sebagai pengedar 4S,” kata Liew Vee Lee.

“Pembukaan pengedar 4S baharu Harima Auto Mobil akan membantu meningkatkan reputasi jenama Proton di Kota Bharu. Dengan memiliki rangkaian penuh kemudahan dan aset yang diperlukan untuk melayani jumlah pelanggan yang tinggi, kami berharap dapat meningkatkan tahap perkhidmatan pelanggan dan memberikan pengalaman yang benar-benar premium bagi pelanggan di negeri ini,” kata Roslan Abdullah.

Berikut ialah siaran media Proton dengan lebih maklumat.

SIARAN MEDIA

Pengeluar kereta nasional Proton telah membuka pusat 3S/4S yang ke149, penambahan kepada jumlah cawangan tertinggi dalam industri. Terletak di Kota Bharu, pusat pengedaran Harima Auto Mobil 4S (Harima) baharu adalah pengedar Proton terbesar di dua negeri Pantai Timur iaitu Kelantan dan Terengganu.

Pusat pengedaran ini dirasmikan oleh Roslan Abdullah, Timbalan Ketua Pegawai Eksekutif Proton, bersama Liew Foo Lin, Pengasas Harima dan Liew Vee Lee, Pengarah Harima

Menuju ke arah pengalaman jualan dan perkhidmatan yang lebih baik

Harima telah beroperasi sebagai pengedar Proton di Kota Bharu sejak 1986. Selaras dengan hala tuju
perniagaan Proton, syarikat memutuskan untuk melabur dalam pusat 4S baharu untuk menaik taraf
pengalaman pembelian, memberikan perkhidmatan pelanggan yang lebih baik dan menjadi pusat tumpuan bagi pemilik Proton di negeri itu.

Terletak di Tunjong, kawasan yang membangun dengan pesat di Kota Bharu, pengedar 4S itu mempunyai
keluasan binaan 2400 meter persegi dengan sebelas ruang servis, dan bilangan ruangan ketuk dan cat yang sama. Bilik pameran pula boleh mempamerkan sepuluh kenderaan. Seperti pengedar 4S yang lain, terdapat kawasan permainan kanak-kanak, WIFI percuma dan ruang istirahat pelanggan yang selesa.

Harima juga bekerjasama dengan Proton Global Services (PGS) untuk menawarkan kemudahan lain. Terdapat ruang minuman yang menyajikan kopi Starbucks serta sudut produk berjenama Proton dan R3. Syarikat itu merupakan pengedar pertama di Kelantan yang mempunyai kedua-dua perkhidmatan ini, yang pastinya menarik minat pelanggan dan peminat.

Previous post

Mitsubishi ASX Semua Baharu Didedahkan Tetapi Untuk Eropah Sahaja

Next post

Ford Everest Baharu Dilancarkan Dengan Harga Dari RM263,888

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *