Trak Pikap, Van, MPV, Bas & Lori

Mitsubishi Xpander Kekal Best Seller Walaupun Saingan Hebat

Mitsubishi Xpander juga yang paling laris di banyak negara ASEAN lain.

Sejak kemunculannya, MPV 7 tempat duduk Mitsubishi Xpander ini menjadi game changer dan menjadi kereta yang sangat penting dalam pasaran ASEAN. Ini terbukti dengan fakta bahawa kereta ini telah menjadi MPV terlaris bukan sahaja di Malaysia, tetapi juga Vietnam, Filipina dan Thailand.

Terdapat banyak sebab untuk kejayaan kereta ini dan kita meneliti beberapa sebabnya.

Sebab utama ialah jika anda hanya boleh memiliki satu kereta untuk keluarga anda, Mitsubishi Xpander adalah pilihan terbaik kerana ia melakukan hampir segala-galanya dengan baik dan harganya agak berpatutan.

Sebagai MPV bukan nasional terlaris di Malaysia, Mitsubishi Xpander jimat minyak. Dilengkapi dengan enjin petrol 1.5 liter 4 silinder yang menghasilkan kuasa 105Ps dan tork 141Nm dan menguruskan kecekapan bahan api 8.9km/l yang didakwa, ini menjadikannya kenderaan yang popular di kalangan semua demografi kerana bahan api bukannya murah.

Selain itu, Mitsubishi Xpander cantik, dengan gril hadapan perisai dinamik khas Mitsubishi dan reka bentuk lampu hadapan yang tajam dan unik, kereta ini agak tampan di jalan raya, terutama sekali untuk MPV keluarga yang lazimnya kelihatan berkotak, membosankan dan tidak menarik sebarang perhatian tetapi yang ini, pasti menonjol.

Tambah lagi, Mitsubishi Xpander mempunyai jarak roda yang lebih panjang daripada kebanyakan pesaingnya tetapi masih kelihatan sangat padat dari luar. Malah, ia sangat mudah untuk dipandu di bandar kerana radius pusingannya tidak terlalu besar dan ia boleh dipakir dengan mudah kerana ia sebenarnya tidak besar. Tambahan pula tempat duduk barisan kedua dan ketiga boleh dilipat rata sepenuhnya.

Selain itu, di bahagian dalam, ia sebenarnya sangat selesa dan boleh memuatkan 7 orang dewasa bersama ruang bagasi, mungkin orang di barisan ketiga tidak begitu selesa tetapi ia masih boleh dilakukan. Android Auto dan Apple CarPlay turut disediakan dan anda mempunyai sebuah mpv raja spesifikasi dalam segmennya.

Akhir sekali, Malaysia adalah negara ketiga selepas Indonesia dan Vietnam yang memasang Mitsubishi Xpander secara tempatan dan Xpander ini dibina di Pekan dan kerana ia kereta CKD, Xpander agak murah, terutamanya berbanding pesaing utamanya Honda BR-V dan Toyota Rush .

Dengan harga di bawah RM100,000, Mitsubishi Xpander benar-benar merupakan kereta yang cukup lengkap dan untuk sesiapa sahaja. Untuk mengetahui lebih lanjut, layari Laman Web Rasmi Mitsubishi Motors Malaysia hari ini.

Previous post

Proton Kembali Ke Afrika Selatan Selepas Sedekad Menghilang

Next post

Supercar Semua Elektrik GAC Aion Hyper SSR Diumumkan Untuk China

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *