Berita Auto

Harga Land Rover Defender 90 Tiga Pintu Dari RM838,000

Defender 90 ini menyertai abang-abangnya yang sudah sampai awal-awal lagi di bilik pameran.

Ikon 4×4 British ini telah direka semula untuk abad ke-21 dengan keluasan keupayaan tambahan. Teknologi all-terrain termaju mentakrifkan semula pengembaraan untuk abad ke-21, kekal dengan semangat perintis yang telah menjadi ciri Land Rover selama lebih 70 tahun.

Di samping kemewahan dan kehalusan yang tiada tandingannya bagi keluarga Range Rover, dan SUV Discovery yang berkeupayaan tinggi dan serba boleh, New Defender ini melengkapkan dinasti Land Rover.

Pemenang anugerah Defender 110 ini hanyalah permulaan bagi keluarga 4×4 yang paling berkebolehan dan tahan lasak di dunia apabila ia diperkenalkan di Malaysia pada Oktober 2021.

Menariknya ia kini disusuli Land Rover Defender 90 kompak, jarak roda pendek dengan harga yang diminta daripada RM838,800 dan masing-masing dengan harga RM1,098,800 untuk P300 dan P400 MHEV (dengan 10 peratus SST dan tidak termasuk Cukai Jalan, Pendaftaran dan Insurans).

Defender 90 baharu ini didatangkan dengan program Land Rover Care yang merangkumi waranti lima tahun, servis percuma lima tahun dan bantuan tepi jalan selama tiga tahun.

Land Rover Defender 90 baharu ini memaparkan reka bentuk yang moden dan berani, sambil mengekalkan keupayaan all-terrain mereka. Demi memenuhi permintaan ramai, seperti yang dilihat pada Defender 110, terdapat dua pilihan enjin Ingenium iaitu Petrol 4-silinder P300 atau Petrol MHEV 6-silinder P400.

Menariknya, Defender 90 jarak roda pendek tiga pintu ini mempunyai kedalaman merentas air maksimum 900mm dan turut dilengkapi dengan twin-speed transfer box, yang memberikan rangsangan kelajuan dan kawalan kepada kuasa melalui keadaan yang mencabar seperti naik dan turun yang curam, rupa bumi yang tidak menentu dan pemanduan off-road.

Selain itu, Electronic Air Suspension memastikan pengalaman pemanduan selesa, dengan ketinggian boleh laras tersedia untuk disesuaikan dengan tujuan pemanduan. Ini termasuk ketinggian akses 40mm di bawah ketinggian tunggangan biasa, kepada ketinggian lanjutan sehingga 75mm.

Sementara itu, untuk keadaan off-road yang ekstrim dan permukaan tidak stabil, ketinggian tunggangan lanjutan sebanyak 70mm tersedia, memberikan artikulasi dan ketenangan roda yang luar biasa, tidak kira halangan.

Melengkapkan ini, ciri Adaptive Dynamics membolehkan pemandu memperhalusi ciri pemanduan mereka. Dengan peredam adaptif menilai pergerakan badan sehingga 500 kali sesaat, Adaptive Dynamics menggunakan data untuk mengoptimumkan kawalan dan keselesaan serta-merta untuk pemandu.

Senibina Kenderaan Elektronik generasi akan datang Land Rover, yang digelar EVA 2.0, menyokong revolusi digital, menyokong kemas kini Software-Over-The-Air (SOTA) yang memastikan Defender 90 akan bertambah baik dengan usia dan membolehkan sistem infotainment Land Rover Pivi Pro baharu yang pantas dan intuitif.

EVA 2.0 terdiri daripada kamera digital hadapan yang canggih, penderia ultrasonik termaju dan rangkaian onboard berkuasa yang menyokong rangkaian komprehensif teknologi bantuan pemandu.

Ini termasuk Kamera Surround 3D yang menyediakan keterlihatan 360 darjah sekeliling, on dan off road, untuk keselamatan maksimum. Sistem kamera canggih menyediakan visualisasi pada skrin yang dipertingkatkan apabila menggunakan teknologi bonet telus Wade Sensing dan ClearSight Ground View Land Rover, untuk meningkatkan keterlihatan.

Tersedia dalam lima warna, model baharu itu didatangkan dengan 170 aksesori individu, rangkaian terbesar yang pernah dihasilkan untuk Land Rover, memastikan tiada dua kenderaan Defender serupa.

Aksesori tersebut termasuk Exterior Side-Mounted Gear Carrier yang inovatif yang menawarkan ruang tambahan, serta peralatan dan pakaian prestasi luar Above and Beyond Collection yang baharu, melengkapkan pengembaraan pemandu dengan Defender 90.

Untuk maklumat lanjut tentang Defender ini, layari laman web rasmi Malaysia mereka di sini.

Previous post

Geely Mendapat Pinjaman AS$400 Juta Untuk Mencapai Matlamat Karbon 2045

Next post

Chevrolet Seeker Dilancarkan Di China Dengan Harga Dari USD19,950

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *