Berita Auto

Ford Mustang 2024 Serba Baharu Telah Didedahkan

Ford Mustang serba baharu, sudah buka kain.

Tidak ragu lagi bahawa generasi ke-6 Ford Mustang adalah yang berjaya. Ini adalah Mustang pertama yang direka untuk dunia, itulah sebabnya anda melihat begitu banyak daripadanya di Malaysia juga. Ia juga merupakan yang pertama ditawarkan dengan enjin EcoBoost 2.3 liter yang lebih kecil, yang menjadikannya lebih mudah diakses oleh pasaran yang lebih besar.

Generasi ini malangnya akan menamatkan kitaran hayatnya tidak lama lagi dan Mustang generasi ke-7 serba baharu dipertontonkan hari ini, meneruskan formula reka bentuk kokpit inspirasi jet dengan pengecas turbo serba baharu 2.3L inline 4 dan aspirasi semula jadi 5.0L Coyote Pilihan enjin V8. Terdapat automatik konvensional 10 kelajuan atau manual 6 kelajuan, yang mendapat padanan semula pada model Mustang GT.

Perubahan termasuk stereng yang lebih pantas, dan ‘brek drift elektronik’, yang menggabungkan brek parking elektronik dengan daya tarikan pemegang mekanikal. Mustang baharu mendapat pelbagai pilihan, termasuk Pek Prestasi, suspensi aktif, tayar dan roda belakang yang lebih lebar, brek yang lebih besar, penyejukan yang lebih baik, tempat duduk Recaro dan ekzos aktif.

2024-Ford-Mustang-1.0

Penampilan Mustang baharu ini sebahagian besarnya berdasarkan petunjuk yang ditetapkan dalam generasi akan datang. Generasi ke-7 memahat rupa ini dan menekankan lebar hadapan keseluruhan. Reka bentuk gril atas telah dipengaruhi yang asal tahun 1960. Lampu depan LED Tri-Bar baharu adalah cara mudah untuk membezakan generasi ini daripada yang sebelumnya. Lebih-lebih lagi, setiap versi Mustang mendapat bahagian hadapannya yang unik, dengan model GT semakin besar dan bukaan gril yang lebih agresif. Garis bumbung pada Mustang baharu ini telah direka bentuk untuk menampung pemandu dengan topi keledar mereka.

Hud convertible menggunakan sistem pengaktifan satu sentuhan. Selak tengah tudung direka untuk kegunaan seorang dan tudung fabrik berlapik dan berpenebat sepenuhnya. Walaupun dengan bumbung padat yang disimpan dan penggantungan bebas sepenuhnya, Mustang Convertible masih boleh menyimpan 2 beg golf.

2024-Ford-Mustang-4.0

Barisan rim aloi baharu dari 17″ hingga 20″ ditawarkan. Ford memperkenalkan 2 pilihan warna baharu – Vapor Blue dan Yellow Splash. Terdapat juga warna dan reka bentuk jalur baharu serta tiga warna kaliper brek Brembo, Hitam, Merah dan Biru Grabber.

Terdapat juga pilihan penyesuaian baharu terus dari kilang, termasuk pakej penampilan “Bronze Design Series”, yang menambah roda aloi Sinister Bronze dengan lencana gangsa.

Di dalam, Ford Mustang baharu membawa pendigitalan ke peringkat seterusnya dengan animasi dan visual baharu, sebahagian daripadanya berdasarkan alat penciptaan Unreal Engine 3D. Kelompok instrumen adalah digital sepenuhnya dan warnanya menyesuaikan diri dengan mod pacuan yang dipilih.

Kelompok instrumen digital 12.4″ mengalir ke skrin sentuh infotainmen SYNC 4 13.2″ yang bersudut ke arah pemandu. Satu lagi kemuncak bahagian dalam ialah stereng bahagian bawah rata. Bahagian dalamannya sangat boleh disesuaikan. Kemudahan termasuk pad pengecas tanpa wayar, port USB atas untuk kamera trek dan peranti lain, Sistem Bunyi B&O pilihan, Apple CarPlay, Android Auto dan Amazon Alexa Built-in.

Previous post

BMW Akan Membina 'Neue Klasse' BAHARU Dengan Sisa Plastik Maritim

Next post

Mengapa Honda HR-V Kekal Raja Crossover Malaysia

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *