Berita Auto

Ford Everest Baharu Dilancarkan Dengan Harga Dari RM263,888

Ford Everest baharu adalah berani, menyeronokkan dan dibina untuk pengembaraan.

Sime Darby Auto ConneXion (SDAC), pengedar tunggal Ford di Malaysia memperkenalkan SUV Ford Everest generasi akan datang yang serba baharu dan sama seperti trak pikap Ford Ranger yang dilancarkan baru-baru ini, ia kini lebih bersedia untuk pengembaraan, selesa, berkemampuan dari segi teknologi, halus, menyeronokkan untuk dipandu dan lebih besar berbanding sebelum ini.

(Kiri) DJ Simpson, Managing Director, Ford Asia Pacific Distributor Markets; Turse Zuhair, Managing Director, Sime Darby Auto ConneXion-Ford; and Jeffrey Gan, Managing Director, Retail & Distribution, Malaysia Sime Darby Motors at the launch of the Next-Generation Ford Everest.

SUV mewah tujuh tempat duduk ini akan didatangkan dalam tiga tahap trim, Sport, versi pacuan dua roda berharga RM263,888, Trend, tersedia dalam pacuan empat roda dan berharga RM281,888 dan, Titanium, pilihan pacuan empat roda yang berharga RM308,888. Semua harga adalah harga on-the-road tanpa insuran untuk Semenanjung Malaysia sahaja.

DJ Simpson, pengarah urusan Ford Asia Pacific Distributor Markets menyatakan, “Ford Everest telah diraikan di seluruh dunia sebagai teman yang sempurna bagi mereka yang sukakan pengembaraan, rekreasi dan keluar bersama keluarga dan rakan-rakan.”

Next-gen-Ford-Everest-4.0

“Dengan keupayaan luar biasa pada terasnya, perlindungan yang tenang dan halus di bahagian dalam, teknologi terkemuka kelas dan piawaian keselamatan, kami percaya Everest generasi akan datang akan meluaskan daya tarikannya dalam pasaran.” tambah beliau.

Ford Everest yang serba baharu telah dibina untuk menjadi SUV sedia pengembaraan yang berkebolehan dan bahagian luarnya mencerminkannya dengan reka bentuk yang lasak dan berkotak sedikit tetapi anggun. Bahagian dalam kereta itu ringkas dan bersih, menampilkan skrin infotainmen pusat yang besar, paparan pemandu digital dan ruang yang cukup untuk tempat duduk tujuh orang dalam keselesaan tulen.

Kabin berteknologi tinggi Ford Everest juga dipenuhi dengan ciri ketersambungan seperti Apple CarPlay dan Android Auto dan seintuitif yang mampu, ini adalah satu lagi persamaan yang dikongsi dengan Ford Ranger kerana kedua-dua kereta menampilkan bahagian dalaman yang dibina berasaskan maklum balas pelanggan dan mengandungi pelbagai ciri keselamatan yang berguna.

Selain daripada ADB, EBD, ESC dan sebagainya yang sudah biasa, Ford Everest juga dilengkapi dengan versi baharu adaptive cruise control, active park assist, evasive steer assist, rear cross traffic alert dan autonomous emergency braking. Kesemuanya telah dioptimumkan untuk memastikan tahap keselamatan tertinggi untuk pelanggan Ford.

Di tengah-tengah Ford Everest yang serba baharu ialah turbo tunggal Ford yang telah dicuba dan diuji atau Bi-turbo 2.0 liter empat silinder dipasangkan dengan transmisi automatik 10 kelajuan yang menghasilkan kuasa sama ada 170Ps atau 210Ps dan sama ada 405Nm atau 500Nm tork masing-masing.

Amacam? Apakah pendapat anda tentang Ford Everest yang serba baharu ini? Kami rasa ia kelihatan hebat dan bahagian dalam kelihatan cukup selesa untuk tidur dan kami berharap semua model Ford masa hadapan nampak dan rasa sebaik kereta ini.

Previous post

Proton Buka Pusat Servis Yang Ke-149 Di Malaysia

Next post

Mercedes-AMG C 63 S E Performance 4-Cylinder PHEV Serba Baharu!

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *