Berita Auto

Chevrolet Seeker Dilancarkan Di China Dengan Harga Dari USD19,950

Ini adalah satu SUV yang tampan dan dengan sejarah negatif Chevy di ASEAN , nampaknya ia hanya untuk China sahaja.

Chevrolet adalah pembuat kereta Amerika dan mereka sudah berada dalam perniagaan itu untuk sekian lama, namun, kejayaan antarabangsa mereka tidak diterjemahkan dengan baik di sini di Malaysia kerana jenama itu telah masuk dan keluar dari pasaran kita dan ASEAN jadi kita mungkin tidak akan melihat Chevrolet Seeker ini, tetapi adakah ia akan berjaya di China?

Walaupun SAIC-GM agak senyap kebelakangan ini, pengenalan Chevrolet Seeker, juga dikenali sebagai Xingmairo di China mengubah keadaan ini. SUV ini diletakan dalam barisan di antara Chevrolet Trailblazer dan Equinox dan jenama itu telah membayangkan bahawa kereta itu mungkin diperkenalkan di negara lain juga, tetapi mungkin bukan di Malaysia.

Apa lagi, Chevrolet Seeker didatangkan dalam 5 tahap kemasan dan bermula dari 139,900 yuan atau USD19,950 hingga 164,900 yuan atau kira-kira USD23,500 dan menurut Chevrolet disasarkan kepada pelanggan yang lebih muda dengan senarai ciri berteknologi tinggi dan penampilan yang tajam dan muda.

SUV itu direka mengikut bahasa reka bentuk Chevrolet baharu yang memberikan kereta itu stance yang sado, garis bumbung yang rendah serta sudut sporty dan tajam di sekeliling untuk lebih menekankan demografi yang disasarkan untuk kereta ini. Cat Emas yang menyerlah yang seolah-olah menjadi warna wira kereta dan roda lima jejari RS menambahkan lagi.

Di bahagian hadapan, Chevrolet Seeker mempunyai elemen berbentuk krom X pada gril sarang lebah dan lampu hadapan yang tajam tetapi nipis manakala di bahagian belakang, lampu belakang yang agak berbentuk P menambah ciri pada kereta kerana reka bentuk ini agak unik. Kereta itu mempunyai jarak roda 2,700mm dan panjang 4,537mm, lebar 1,823mm dan ketinggian 1,564mm.

Bahagian dalam kereta adalah tempat di mana generasi muda akan benar-benar tertarik kerana ia mempunyai reka bentuk moden dan minimalis dengan penukar gear yang ringkas dan tidak terlalu kecil serta ruang yang luas di konsol tengah, lubang penghawa dingin bulat, paparan pemandu digital dan skrin infotainment berpusat.

Selain itu, Chevrolet Seeker ini dilengkapi dengan sekumpulan ciri keselamatan terkemuka kelas termasuk cruise control, AEB, FCA, LCA, RCTA dan banyak lagi, menjadikan kereta ini sesuai untuk pemandu yang lebih muda atau sesiapa sahaja yang mempunyai keluarga kecil.

Menjana kuasa Chevrolet Seeker ialah enjin empat silinder Ecotec petrol turbo 1.5 liter yang menghasilkan kuasa 135kW dan tork 250Nm yang dipasangkan dengan CVT yang bermaksud kereta itu memecut dari 0 hingga 100km/j dalam 7.9 saat dan mempunyai kelajuan tertinggi 205km /h.

Apa pendapat anda tentang Chevrolet Seeker ini? Adakah anda ingin melihatnya di Malaysia?

Chevrolet Seeker 1.0

Maklumat semua dari CarNewsChina dan artikel terperinci penuh mereka dipautkan di sini. Terima kasih CarNewsChina.

Previous post

Harga Land Rover Defender 90 Tiga Pintu Dari RM838,000

Next post

Langkah Berjaga-jaga Honda Malaysia Memanggil Balik Civic Dan City Hybrid

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *