Berita Auto

Audi RS5 Sportback Kini Di Malaysia Dengan Harga RM809k

Audi RS5 ini tidak lama lagi akan bersama-sama dengan Audi RS yang lain di sini.

Ya, rangkaian kereta RS akhirnya sedikit demi sedikit akan memasuki Malaysia apabila Audi mengambil langkah yang betul ke hadapan dengan menyertakan model RS ‘istimewa’ mereka di bilik pameran untuk bersaing dengan model ‘istimewa’ daripada BMW dan Mercedes-Benz.

Tanpa pemasangan tempatan di Malaysia, Audi menghadapi masalah untuk meyakinkan ramai pembeli premium dari bilik pameran Mercedes dan BMW.

Ini kerana, kedua-dua Mercedes dan BMW mempunyai pelbagai model yang dipasang secara tempatan dan ini menyebabkan harga jualan mereka lebih rendah (pemasangan tempatan mengurangkan duti import).

Sementara itu, perlu diingatkan bahawa kebanyakan kenderaan Mercedes AMG (beberapa kenderaan AMG adalah pemasangan tempatan) dan kenderaan BMW M diimport sepenuhnya dan harga yang diminta di Malaysia adalah sangat hampir dengan Audi RS5 Sportback RM809k ini.

Saingan paling hampir kepada RS5 Sportback ini ialah BMW M3 Competition yang dijual daripada RM664,800.

Selain itu, saingan terdekat kepada Audi daripada Mercedes AMG ini mungkin ialah AMG GT 4 Door Coupe yang telah diperkenalkan pada tahun 2021.

audi-rs-5-sportback-cockpit 3b

Jadi izinkan kami berkongsi dengan anda angka prestasi Audi baharu ini. Kuasa Audi RS 5 Sportback terserlah di bawah bonet dengan enjin biturbo 2.9 liter V6 TFSI.

Terima kasih kepada output 331 kW (450 hp) dan tork 600 Nm, anda boleh memecut dari 0 hingga 100 km/j dalam 3.9 saat.

Terima kasih kepada pacuan semua roda kekal quattro dengan pembezaan sport dan tiptronic 8-kelajuan yang cemerlang dengan masa peralihan yang dioptimumkan RS5 Sportback, laju dan laju gila. Reka pengalaman pemanduan individu anda menggunakan sistem dinamik pemanduan pilihan Audi. Dan rasai penggantungan RS suspension plus dengan Dynamic Ride Control (DRC) yang memastikan Audi RS 5 Sportback anda sentiasa berada di atas jalan.

audi-rs-5-sportback-side 1.0

Tidak kira dari perspektif mana, watak sporty bebas Audi RS 5 Sportback mengagumkan pada pandangan pertama. Pandangan hadapannya yang tersendiri didominasi Singleframe lebar dan rata dengan gril radiator bersepadu tanpa bingkai dan salur udara besar dalam rupa sarang lebah 3D baharu, serta spoiler hadapan dengan logo quattro.

Bahagian belakang kelihatan sporty dan dinamik pada masa yang sama. Ini dipastikan, antara lain, dengan RS-specific diffuser di atas bibir spoiler yang dipasang dan paip ekor bujur sistem ekzos RS. Roda aloi ringan 20 inci menekankan penampilan sporty.

Previous post

Mercedes-AMG C 63 S E Performance 4-Cylinder PHEV Serba Baharu!

Next post

Jenama EV Cina Leapmotor Terima 100K Tempahan Untuk Sedan C01

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *