Hibrid, Elektrik, Hidrogen

2023 Exeed Lingyun Dilancarkan Di China Harga Dari USD21,200

Belum ada versi pacuan kanan tetapi ia kelihatan cerah untuk Malaysia

CarNewsChina telah melaporkan bahawa Exeed Lingyun 2023 baru sahaja dilancarkan di China dan walaupun tiada versi pemanduan sebelah kanan kereta itu, nampaknya mungkin ada satu yang akan diperkenalkan di Malaysia. Artikel penuh dipautkan di sini untuk lebih maklumat.

Exeed adalah sub jenama SUV premium di bawah jenama Chery Automotive dan Exeed Lingyun 2023 telah dilancarkan pada 6 September 2022 dalam lima varian berasingan antara RMB147,900 hingga RMB182,900, atau kira-kira USD 21,200 hingga USD26,200. Dua warna baharu turut ditambah iaitu Aurora Green dan Starry Silver.

Exeed Lingyun 2023 berukuran 4,780mm panjang, 1,885mm lebar dan 1,730mm tinggi dan mempunyai jarak roda 2,800mm dan sangat lapang supaya selesa memuatkan 4 orang dewasa atau 2 dewasa dan 3 kanak-kanak walaupun untuk pemanduan jarak jauh.

Selain itu, bahagian luar Exeed Lingyun 2023 mengawal kehadiran di jalan raya dan mempunyai perkataan “Exeed” di bahagian tengah hadapan dan belakang kenderaan yang dipamerkan dengan jelas, gril besar, lampu hadapan tajam, krom di sekeliling tingkap dan spoiler belakang untuk menambah rasa sporty kereta. Ia juga datang dengan tayar 235/50R19 Continental .

Bagi bahagian dalaman pula, Exeed Lingyun 2023 agak ringkas berbanding kebanyakan kenderaan baharu China tetapi kami sukakannya kerana ia tidak kelihatan begitu futuristik dan membosankan kerana semua bahagian dalam kelihatan hampir serupa hari ini. Terdapat penukar gear sebenar pada konsol tengah dengan paparan pacuan digital dan skrin infotainmen sentral.

Selain itu, terdapat stereng tiga jejari rata bahagian bawah bersama dengan lubang penghawa dingin di bawah skrin infotainmen dan tombol untuk kawalan iklim. Seluruh bahagian dalamannya dihias dengan suede biru yang bergaya. Tempat duduk penumpang hadapan juga mempunyai sokongan kaki yang dilanjutkan dengan fungsi urutan.

Exeed Lingyun 2023 didatangkan dengan bumbung matahari dan dilengkapi dengan Sistem Advanced Driver Assistance tahap 2 dan didatangkan dalam dua pilihan enjin yang digandingkan dengan kotak gear dwi klac 7-kelajuan.

Dua pilihan enjin petrol 1.6 turbo atau petrol 2.0 turbo dengan pilihan dahulu menghasilkan kuasa 145kW dan tork 300Nm dan yang kedua menghasilkan kuasa 192kW dan tork 400Nm.

Jadi semua ini sebenarnya menjadikan kereta itu kelihatan dan sesuai dengan pasaran semasa Malaysia.

Previous post

BYD Akan Memasang EV Di Thailand

Next post

Bahagian Dalaman Vegan BMW Dan MINI Pada 2023

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *