Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Renault Zoe 2022 Di Malaysia Dengan Harga Daripada RM163,000

Kami dah kata dan Renault Zoe 2022 kini secara rasmi di sini.

Malaysia, nampaknya kami akhirnya mendapat Renault Zoe dengan harga permulaan RM163,000 selepas kami melihat beberapa unit sedang diuji beberapa bulan lalu.

Walaupun Malaysia agak lewat ke jamuan kenderaan elektrik (EV), Renault Zoe mungkin akan memulakan lonjakan negara kita kepada EV, dan kami amat berharap ia akan berlaku.

Walaupun kami peminat kenderaan enjin pembakaran dalaman (ICE) dan sedih melihat banyak negara mengharamkan kereta ini, kami berharap Malaysia boleh mengambil pendekatan yang lebih seimbang dan menyokong infrastruktur EV untuk menggalakkan lebih banyak penggunaan EV sambil tidak menghapuskan kenderaan ICE sama sekali.

Renault membuat tuntutan berani dengan Zoe dengan mengatakan “masa depan kini di sini” di tapak web mereka yang menerangkan Renault Zoe. Kereta ini juga akan menampilkan jarak pemanduan 386 hingga 395km dan boleh mengecas dari 0 hingga 100 peratus dalam masa 3 jam sahaja menggunakan pengecas AC 22kW.

Selain itu, mengecas Renault Zoe menggunakan pengecas DC CCS2 50kW akan membawa kereta daripada 0 hingga 80 peratus dalam masa 70 minit sahaja. Itu mengagumkan dan sebahagian daripada sebab mengapa kami berharap kereta ini boleh menggalakkan rakyat Malaysia untuk memberi peluang kepada EV memandangkan ramai rakyat Malaysia berkeberatan kerana masa pengecasan yang tidak masuk akal dalam sesetengah EV.

Selain itu, Renault Zoe adalah seperti yang kami jangkakan, ia mempunyai reka bentuk luaran yang bagus dengan port pengecasan tersembunyi kemas di belakang logo di hadapan dan kelihatan agak luas. Lampu hadapannya tajam dan kebanyakannya bersudut.

Bagi bahagian dalam, kita mendapat reka letak EV biasa dengan skrin pusat hiburan yang besar dan paparan pacuan digital. Stereng tiga jejari bulat itu bersaiz tepat dan kelihatan sporty.

Segala-galanya tentang Renault Zoe telah dibincangkan dalam artikel kami sebelum ini yang sudah dipautkan di sini jadi semaklah untuk mengetahui lebih lanjut tentang kereta ini.

Kami berharap Renault Zoe akan menjadi game changer yang Malaysia perlukan sekarang yang akan mendorong penggunaan EV ke arus perdana kerana kami ingin melihat Malaysia menyertai garisan negara jiran kita dan turut berkembang ke masa depan mobiliti elektrik.

Amacan? Renault Zoe?Jjika bajet anda mengizinkan, adakah anda akan memilih kereta ini berbanding kenderaan ICE?

Previous post

Adakah Changan Lumin Ini Kereta Komuter Bandar Terbaik?

Next post

Chery Mula Menjual Tiggo 7 Pro Dan Tiggo 8 Pro Di Indonesia

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *