Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Polestar 6 Akan Dilancarkan Di Singapura, Tempahan Dibuka Sekarang

Kereta konsep Polestar O2 kini disahkan sebagai Polestar 6 dan dijangka dilancarkan pada 2026

Polestar ialah pengeluar kenderaan elektrik (EV) premium Sweden dan merupakan anak syarikat Volvo Cars. Jenama itu baru-baru ini mendedahkan kereta konsep yang digelar Polestar O2 dan baru-baru ini mengesahkan bahawa ia akan memulakan pengeluaran sebagai roadster Polestar 6.

Jenama itu menjangkakan bahawa Polestar 6 akan dilancarkan pada tahun 2026 dan disahkan untuk dilancarkan di Singapura dengan tempahan tersedia sekarang. Betul, pelanggan yang berminat di semua wilayah Polestar yang aktif boleh menempah kereta ini dalam talian mulai hari ini.

Ketua Pegawai Eksekutif Polestar, Thomas Ingenlath berkata, “Dengan sambutan pengguna dan media yang memberangsangkan, kami mengambil keputusan untuk meletakkan roadster yang menakjubkan ini dalam pengeluaran dan saya sangat teruja untuk merealisasikannya. Polestar 6 ialah gabungan sempurna prestasi elektrik berkuasa dan keseronokan udara segar dengan bahagian atas ke bawah.”

Kereta konsep Polestar O2 pertama kali didedahkan di Los Angeles pada bulan Mac dan reka bentuknya mencerminkan teknologi dan cita-cita kemampanan yang ditetapkan oleh Polestar Precept dan merangkumi visi jenama untuk kereta sport masa depan. Adalah baik untuk melihat bahawa Polestar 6 juga mengingati perkara ini dengan reka bentuknya.

Selain itu, Polestar 6 hard-top convertible akan dibina di atas platform aluminium Polestar yang ditempah khas untuk memastikan tahap keselamatan tertinggi sambil masih menyeronokkan untuk dipandu. Ia juga akan dilengkapi dengan seni bina elektrik 800 volt berprestasi tinggi Polestar dalaman, yang sama yang disahkan untuk Polestar 5.

Powertrain dwi motor ini akan memberikan Polestar 6 output kuasa 650kW atau sekitar 884hp dan 900Nm tork. Polestar menyasarkan masa pecutan 3.2 saat untuk pecutan 0 hingga 100km dan menyasarkan untuk memberikan raksaksa elektrik ini kelajuan tertinggi 250km/j.

Polestar sedang meraikan pelancaran Polestar 6 dengan membina hanya 500 unit kereta versi konsep khas LA yang dipanggil ‘Polestar 6 LA Concept Edition.’ Katalah apa saja tentang nama itu, tetapi apabila kereta kelihatan sebagus ini, saya fikir ia berhak mendapat nama yang semudah itu.

Kereta Polestar 6 edisi terhad ini akan menampilkan luaran berwarna biru langit, bahagian dalam kulit cerah dan roda 21 inci yang tersendiri yang akan sama dengan kereta konsep Polestar O2.

Kami akan berkongsi lebih lanjut bila Polestar mengesahkan butiran teknikal semakin hampir kepada tarikh pelancaran, untuk mengetahui lebih lanjut atau untuk menempah slot binaan, polestar.com/polestar-6

Previous post

Harga Jualan EV MPV Volkswagen ID. Buzz Daripada RM295,000

Next post

Volkswagen Dan Maruti Meneroka Kemungkinan Perikatan Strategik

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *