Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Perodua Ativa Hybrid Hanya Untuk Langganan Sahaja

Keputusan tinjauan pelanggan menunjukkan Perodua Ativa Hybrid adalah hanya untuk langganan sahaja dan bukan untuk dijual buat masa ini.

Perodua Ativa Hybrid telah dilihat di jalan raya Malaysia dan di atas treler pembawa kereta, menunjukkan model itu akan tiba tidak lama lagi. Ini akan menjadi satu lagi pelancaran model penting untuk syarikat itu sebagai model berkuasa hibrid pertamanya, susulan tuntutan Ativa sebagai model pengecas turbo pertama syarikat itu.

Selain menjadi model hibrid pertama Perodua, Ativa Hybrid baharu mungkin akan menjadi Perodua pertama yang ditawarkan melalui langganan. Ini berdasarkan soal selidik pelanggan yang bocor yang menerangkan pakej langganan kereta dan bertanya berapa banyak pelanggan sanggup membayar setiap bulan untuk memandu kereta tanpa memilikinya. Pada masa soal selidik bocor ini diterima, tidak jelas sama ada model Ativa Hybrid ditawarkan hanya sebagai pilihan langganan sahaja

Walau bagaimanapun Paultan.org melaporkan malam tadi bahawa Ativa Hybrid sebenarnya HANYA akan ditawarkan melalui langganan dan tidak akan dijual di bilik pameran seperti semua model Perodua yang lain.

Berikutan maklum balas daripada pelanggan, Perodua mengatakan bahawa 300 unit Perodua Ativa Hibrid yang diimport sepenuhnya dibawa masuk dari Jepun untuk tujuan kajian dan penilaian. Ini akan diserahkan kepada pelanggan yang akan dicaj RM2,150 wang pendahuluan dan kemudian RM500 sebulan untuk selama 60 bulan untuk memandunya tidak lebih daripada 100,000 km sepanjang masa mereka dengan kereta itu. Pada akhir tempoh perkhidmatan mereka, mereka perlu memulangkan Ativa Hybrid itu balik kepada Perodua, setelah membelanjakan RM30,000 dalam yuran langganan bulanan. Cukai jalan, insurans, perkhidmatan dan penyelenggaraan dilindungi di bawah model langganan perintis ini. Tidak jelas sama ada terma yang lebih pendek akan ditawarkan.

Sebenarnya. ia masuk akal kalau Perodua menggunakan Ativa Hybrid untuk menguji model langganan dengan cara ini. Penjana kuasa elektrik sebenarnya agak mahal, dan kos sebenar sering disembunyikan dengan cara insentif cukai daripada kerajaan. Walau bagaimanapun dengan turbo 1.0L, Perodua Ativa sudah RM73,400. Harga Ativa Hybrid yang lebih tinggi mungkin tidak sesuai dengan jenama Perodua.

Perodua Ativa Hibrid CBU mungkin dibuat di kilang Daihatsu Motor Co. Ltd. Shiga (Ryuo) bersama Daihatsu Rocky e-Smart Hybrid. Ia dikuasakan oleh enjin petrol 1.2 liter 4 silinder baharu yang berfungsi sebagai penjana untuk pacuan motor elektrik 100%. Ini serupa dengan sistem ePower Nissan.

Previous post

Mitsubishi Malaysia Memperkenalkan Triton Phantom Plus Edition

Next post

Suzuki Swift Dan Jimny Habis Dijual

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *